Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Κικίλιας στην Πάτρα: Ήρθα να δω μάχιμους, όχι αξιωματικούς

«Δεν χρειάζομαι τέτοια συνοδεία και τέτοια μέτρα, αυτή η κατάσταση θυμίζει... τσίρκο» είπε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης σχετικά με τα μέτρα που έλαβε η τοπική αστυνομία για την επίσκεψή του στην πόλη

Επεισοδιακή ήταν η σύσκεψη στην οποία συμμετείχε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Βασίλη Κικίλιας στην Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψής του στην Πάτρα.



Ο κ. Κικίλιας εξέφρασε με έντονο τρόπο τη διαμαρτυρία του για τα μέτρα που έλαβε η τοπική αστυνομία για την επίσκεψή του.

Περπατώντας στην οδό Μαιζώνος, κατευθυνόμενος στο Δημαρχείο για να συναντηθεί με τον Δήμαρχο Πατρέων, ο Βασίλης Κικίλιας, εμφανώς εκνευρισμένος, άρχισε να φωνάζει προς τους αστυνομικούς επειδή έκλεισαν -στο πλαίσιο προληπτικών μέτρων- τους δρόμους, ζητώντας τους να απομακρυνθούν απο το σημείο. «Δεν χρειάζομαι τέτοια συνοδεία και τέτοια μέτρα, αυτή η κατάσταση θυμίζει... τσίρκο» είπε ο υπουργός.

Τις ίδιες επιπλήξεις απηύθυνε στους Αστυνομικούς και έξω από τον Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέα, θεωρώντας ότι τα μέτρα ασφαλείας που είχαν ληφθεί ήταν υπερβολικά.

Λίγο αργότερα εξερχόμενος της Αστυνομικής Διεύθυνσης, ο Υπουργός διευκρίνισε ότι επέλεξε να μιλήσει κυρίως με τους αστυνομικούς υπαλλήλους και όχι με τους αξιωματικούς. «Αυτοί είναι έξω στο δρόμο και ρισκάρουν αν θα επιστρέψουν στην οικογένειά τους το βράδυ» είπε ο υπουργός.



«Θα επιστρέψω το απόγευμα, όταν θα βρίσκονται εδώ οι αστυνομικοί που περιπολούν στους δρόμους» είπε ο κ. Κικίλιας

Πηγή :  Protothema

Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

Κρατικός προϋπολογισμός 2015 : 316 χρόνια μοναξιάς και ημέρες του 2009;



Του Δημήτρη Μάρδα

Οι προοπτικές της Ελληνικής οικονομίας φαντάζουν ως οι καλύτερες της τελευταίας επταετίας, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2015, που ετοιμάζεται να ψηφιστεί στο άμεσο μέλλον. 

Ως προς την οικονομία, με προβλεπόμενη αύξηση της συνολικής παραγωγής (του ΑΕΠ) κατά 2,9% του χρόνου σε σχέση με φέτος, με αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων κατά 11,7%, με μείωση της ανεργίας κατά δυο σχεδόν ποσοστιαίες μονάδες, με ένα εντυπωσιακό πρωτογενές πλεόνασμα που στην ουσία καλύπτει τις αποπληρωμές των τόκων των 5,9 περίπου δισ. ευρώ και με σχεδόν ισοσκελισμένο τον κρατικό προϋπολογισμό, το πολιτικό κλίμα στους κόλπους της συγκυβέρνησης έπρεπε να ήταν το καλύτερο της τελευταίας περιόδου!.

Αντί αυτού, παραμονές ψήφισης του κρατικού προϋπολογισμού, τέθηκε το ζήτημα της ψήφου εμπιστοσύνης και ακούστηκαν απόψεις από βουλευτές της συγκυβέρνησης για μια κυβέρνηση «ειδικού σκοπού». 

Κυβέρνηση «ειδικού σκοπού» ή εθνικής σωτηρίας απαιτείται, όταν μια χώρα είναι σε διαδικασία κατάρρευσης. Αν όμως όλα είναι τόσο καλά τακτοποιημένα στον προϋπολογισμό του 2015, τότε τι εξυπηρετούσαν άραγε οι παραπάνω άναρθρες κραυγές που εκδηλώθηκαν στο κυβερνητικό στρατόπεδο, σε μια περίοδο όπου το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού έδειχνε ότι τα πάντα έβαιναν καλώς;

Και η γκρίνια δεν κόπασε! Μήπως λοιπόν η εικόνα που δίνεται από τους αριθμούς του 2015 εκφράζει μια εικονική πραγματικότητα, που είναι πολύ μακριά από την οδυνηρή πραγματικότητα της επόμενης χρονιάς; Ή διαφορετικά, μήπως ζούμε ημέρες του 2009;

Αξίζει να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας και να γυρίσουμε στις ίδιες ημέρες του Οκτωβρίου του 2008, όταν λοιπόν ετοιμαζόταν για ψήφιση ο κρατικός προϋπολογισμός του 2009.

Απερίγραπτη ευφορία διέκρινε τον τότε Υπουργό Οικονομικών, που σε άλλη χώρα θα ήταν ίσως στη φυλακή. Αυτή οφειλόταν στις πολύ καλές προβλέψεις για την Ελληνική οικονομία του 2009. Πράγματι, με έλλειμμα κρατικού προϋπολογισμού μόνο 5,2 δις ευρώ και με… εκπληκτικές προοπτικές για το μέλλον, η κυβέρνηση πορευόταν προς τον γκρεμό που η ίδια επιμελώς προετοίμαζε από το 2004 και μετά, αυξάνοντας (και καμαρώνοντας γι’ αυτό!) τις καταναλωτικές δαπάνες κατά 30 δις ευρώ μέσα σε πέντε χρόνια. Αυτό καλείται για τους εμπνευστές της τότε οικονομικής πολιτικής «λιγότερο κράτος»!

Ελάχιστοι όμως έδειχναν εμπιστοσύνη –όπως και σήμερα σύμφωνα με τα όσα βιώνουμε– στα νούμερα του κρατικού προϋπολογισμού που έβλεπαν τότε. Και φυσικά, δε χρειάστηκε πολύς χρόνος για να κατεδαφιστεί ο χάρτινος πύργος, που ο τότε Πρωθυπουργός έκτιζε, ενδεχομένως ερήμην του! 

Ως προς το παλαιό εκείνο ωραίο παρελθόν της τεχνητής αισιοδοξίας, αυτό έσβησε, όταν τον Απρίλιο-Μάιο του 2009 η εκτίμηση για το έλλειμμα άλλαξε άρδην. Έτσι, το μυθικό έλλειμμα των 5,2 δις ευρώ σκαρφάλωσε στο 9,4 δις ευρώ, για να κλείσει στα 30 δις ευρώ (κατά την Ν.Δ.) ή τα 36 δις ευρώ (κατά το ΠΑΣΟΚ).

Βέβαια, σήμερα δεν προβλέπεται ένας εκτροχιασμός της μορφής που περιγράφηκε, καθώς η τρόικα ανάγκασε τις κυβερνήσεις μας να εκλογικευτούν κατά ένα βαθμό, μετά το 2009. Εκτροπές όμως και σημαντικές αποκλίσεις από όσα προβλέπονται, δεν πρέπει εκ των προτέρων να αποκλείονται.

Πράγματι, αγνοούν πολλοί θιασώτες της ακρίβειας των στοιχείων του εν λόγω προϋπολογισμού το ακόλουθο.: Η φοροδοτική ικανότητα των Ελλήνων βρίσκεται στο χειρότερο σημείο της πρόσφατης εξαετίας. Ενδεικτικά σημειώνεται το εξής. Κλήθηκαν οι πολίτες της χώρας στα τέλη του 2013 να πληρώσουν σε λίγους μήνες, τρεις φόρους για τα ακίνητα (ΦΑΠ), εξέλιξη που εξάντλησε ακόμη περισσότερο τις οικονομικές τους αντοχές και δυνατότητες. 

Πολλοί έχουν ρυθμίσει τις οφειλές αυτές (κάθε μια από τις τρεις) σε 10 δόσεις, μέσω τραπεζών. Κάποιοι συμφωνήσαν με διάφορες τράπεζες, να ρυθμίσουν σε 5-10 δόσεις μόνο την πρώτη δόση του ΦΑΠ! Αν κάποιος αγνοεί ή υποβαθμίζει τις παραπάνω πραγματικές εξελίξεις, εύλογα κινδυνεύει να κάνει λάθος στις ασκήσεις επί χάρτου του κρατικού προϋπολογισμού. 

Αν δεν πληρωθεί ο ΕΝΦΙΑ από μέρος των φορολογουμένων, τότε η εξέλιξη αυτή θα επηρεάσει δυσμενώς το πρωτογενές πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού. Αν συμβεί όμως κάτι τέτοιο –που είναι πιθανό– τότε θα χρειαστούμε δάνειο για να ξεπληρώσουμε και τμήμα των τόκων του 2015.

Αυτό θα μπορούσε να ερμηνεύσει μέρος των επιφυλάξεων της τρόικας για τις δανειακές ανάγκες της Ελληνικής οικονομίας. 

Μήπως λοιπόν σήμερα, δεν πείθει το πρωτοφανές πρωτογενές πλεόνασμα του 2015 και ότι άλλο προβλέπει η εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών για τον κρατικό προϋπολογισμό του 2015; Μήπως ζούμε λοιπόν ημέρες του Οκτωβρίου του 2008 σε ένα άλλο επίπεδο φυσικά;

Ως προς το δημόσιο χρέος, ο κρατικός προϋπολογισμός του 2015 προβλέπει μείωσή του κατά ένα περίπου δις ευρώ. Η ίδια εκτίμηση, για μείωση ενός δις ευρώ, υπήρχε και πέρυσι σε σχέση με το 2013. Έχοντας υπόψη τις παραπάνω και εξελίξεις (μείωση του χρέους κατά ένα δις κάθε έτος) και δεδομένου ότι τα χρέος μας θα είναι της τάξης των 316,9 δις ευρώ το 2015, τότε εύλογα θα μπορούσαμε να κάνουμε την ακόλουθη υπόθεση μεταξύ αστείου και σοβαρού: 

Θα χρειαστούμε τουλάχιστον… 316 χρόνια για να αποπληρώσουμε το δημόσιο χρέος μας, αν όλα πάνε καλά!  

* Ο κ. Δημήτρης Μάρδας είναι Καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ



Πηγή:www.capital.gr

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Διαβάστε τον νόμο της ντροπής


ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 

Έχοντας υπόψη:  1. Την παράγραφο 6 του άρθρου 1 του ν.4046/2012 (Α΄28).     
  Αποφασίζει:

Άρθρο 1

Από 14-2-2012 και μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, τα κατώτατα διαμορφωμένα όρια μισθών και ημερομισθίων της από 15-7-2010 ισχύουσας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, όπως αυτά προβλέπονταν και ίσχυαν κατά την 1-1-2012, μειώνονται κατά 22%.

2. Από 14-2-2012 και μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής μειώνονται κατά 32% τα κατώτατα διαμορφωμένα όρια μισθών και ημερομισθίων της από 15-7-2010 ισχύουσας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, όπως αυτά προβλέπονταν και ίσχυαν κατά την 1-1-2012, για νέους, ηλικίας κάτω των 25 ετών. Τα μειωμένα κατά 32% κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων του προηγούμενου εδαφίου ισχύουν και για τους μαθητευόμενους της παρ. 9 του άρθρου 74 του ν. 3863/2010 (Α΄115). Η παρ. 8 του άρθρου 74 του ν. 3863/2010, το άρθρο 43 του ν.

3986/2011(Α΄152) καθώς και κάθε άλλη ρύθμιση που είναι αντίθετη με τις διατάξεις της παραγράφου αυτής, καταργούνται.

3. Η άμεση προσαρμογή στα νέα μειωμένα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων, όπως καθορίζονται στις προηγούμενες παραγράφους, δεν προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων.

4. Συμφωνίες των μερών που υπολείπονται των νέων μειωμένων κατώτατων μισθών και ημερομισθίων, όπως καθορίζονται στις προηγούμενες παραγράφους, είναι αυτοδικαίως άκυρες ως προς τον όρο αυτό.

Άρθρο 2

1. Οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας συνάπτονται εφεξής για ορισμένο χρόνο ισχύος, η διάρκεια του οποίου δεν μπορεί να είναι μικρότερη από ένα (1) έτος και δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τρία (3) έτη.

2. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που βρίσκονται σε ισχύ, ήδη 24 μήνες μέχρι την 14-2-2012 ή και περισσότερο, λήγουν στις14-2-2013.

3. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που την 14-2-2012 βρίσκονταν σε ισχύ για χρονικό διάστημα μικρότερο των 24 μηνών, λήγουν με τη συμπλήρωση τριών (3) ετών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος τους, εκτός και αν καταγγελθούν νωρίτερα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 12 του ν. 1876/1990 (Α΄27).

4. Οι κανονιστικοί όροι Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που θα λήξει ή θα καταγγελθεί, εξακολουθούν να ισχύουν επί ένα τρίμηνο από τη λήξη ή την καταγγελία τους. Κανονιστικοί όροι Συλλογικής Σύμβασης που έχει ήδη λήξει ή καταγγελθεί ισχύουν για ένα τρίμηνο από την ισχύ του ν. 4046/2012. Με την πάροδο του τριμήνου και εφόσον εν τω μεταξύ δεν

έχει συναφθεί νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, εξακολουθούν να ισχύουν από τους κανονιστικούς αυτούς όρους αποκλειστικώς οι όροι εκείνοι που αφορούν α) τον βασικό μισθό ή το βασικό ημερομίσθιο και β) τα επιδόματα ωρίμανσης, τέκνων, σπουδών και επικινδύνου εργασίας, εφόσον τα επιδόματα αυτά προβλέπονταν στις Συλλογικές Συμβάσεις

Εργασίας που έληξαν ή καταγγέλθηκαν. Οι όροι του προηγούμενου εδαφίου που διατηρούνται, εξακολουθούν να ισχύουν μέχρις ότου αντικατασταθούν από εκείνους της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ή της νέας ή της τροποποιημένης ατομικής σύμβασης. Κάθε άλλο προβλεπόμενο σ’ αυτές επίδομα παύει αμέσως να ισχύει. Η προσαρμογή των συμβάσεων στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου γίνεται χωρίς να απαιτείται προηγούμενη σύμφωνη γνώμη των
εργαζομένων.

5. Οι διατάξεις των παραγράφων 1, 4 και 5 του άρθρου 9 του ν.1876/1990 (Α΄27) παύουν να ισχύουν.

6. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν και για τις διαιτητικές Αποφάσεις.

Άρθρο 3

1. Από 14-2-2012 η προσφυγή στη διαιτησία, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 16 του Ν. 1876/1990(Α΄27), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, γίνεται αποκλειστικά με κοινή συμφωνία των μερών. Η παράγραφος 2 του άρθρου 16 του Ν. 1876/1990(Α΄27), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του ν.3899/2010 (Α΄212), παύει να ισχύει.

Η παράγραφος 8 του άρθρου 16 του Ν. 1876/1990(Α΄27), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του ν.3899/2010 (Α΄212) εξακολουθεί να ισχύει.

2. Η σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 16 του ν.1876/1990(Α΄27), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, προσφυγή στη διαιτησία περιορίζεται αποκλειστικά στον καθορισμό βασικού μισθού ή/και βασικού ημερομισθίου, και δεν επιτρέπεται να περιλαμβάνεται σε αυτήν κανένα άλλο ζήτημα αλλά ούτε και ρήτρες που διατηρούν κανονιστικούς όρους προηγούμενων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας ή διαιτητικών Αποφάσεων.

3. Μεταξύ των στοιχείων, που σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 16 του ν.1876/1990(Α΄27), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, λαμβάνει υπόψη του ο διαιτητής ή η Επιτροπή ιαιτησίας, περιλαμβάνονται και οικονομικά και χρηματοοικονομικά στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν κατά την διαδικασία της διαιτησίας και κυρίως οι οικονομικές συνθήκες, ηπρόοδος στην μείωση του κενού ανταγωνιστικότητας, η μείωση του μοναδιαίου κόστους εργασίας κατά τη διάρκεια του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας και η παραγωγική δραστηριότητα στον επαγγελματικό κλάδο που σχετίζεται με την διαφορά.

4. Προσφυγές που έχουν κατατεθεί στον ΟΜΕ και μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί διαιτητική απόφαση, αν μεν έχουν κατατεθεί μονομερώς δεν συζητούνται και τίθενται στο αρχείο, ενώ αν έχουν κατατεθεί με κοινή συμφωνία των μερών κρίνονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παραγράφους 2 και 3 του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 4

geloiog6Από 14-2-2012 και μέχρι το ποσοστό της ανεργίας να διαμορφωθεί σε ποσοστό κάτω του 10%, αναστέλλεται η ισχύς διατάξεων νόμων, κανονιστικών πράξεων, Συλλογικών Συμβάσεων ή διαιτητικών Αποφάσεων, οι οποίες προβλέπουν αυξήσεις μισθών ή ημερομισθίων, περιλαμβανομένων και εκείνων περί υπηρεσιακών ωριμάνσεων, με μόνη προϋπόθεση την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου εργασίας, όπως ενδεικτικά το επίδομα πολυετίας, το επίδομα χρόνου εργασίας, το επίδομα τριετίας και το επίδομα πενταετίας. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου λαμβάνεται υπόψηο μέσος όρος του εθνικού ποσοστού ανεργίας των τελευταίων τεσσάρων τριμήνων, όπως αυτός αποτυπώνεται στην Έρευνα Εργατικού υναμικού της ΕΛ.ΣΤΑΤ.

Άρθρο 5

1. Από 14-2-2012 συμβάσεις εργασίας εργαζομένων που προβλέπεται να λήγουν με τη συμπλήρωση ορίου ηλικίας ή με τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης, νοούνται ως συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου και σε περίπτωση λύσης αυτών εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν.2112/1920, όπως ισχύει. Οι διατάξεις που προβλέπονταιστο προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζονται και σε επιχειρήσεις, εταιρείες ή οργανισμούς που υπάγονται ή είχαν υπαχθεί οποτεδήποτε κατά το παρελθόν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός είχε οριοθετηθεί κάθε φορά με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του ν.1256/1982 (Α΄65) ή με τις διατάξεις του άρθρου 51 του ν.1892/1990  (Α΄101).

2. Από την 14.2.2012 διατάξεις νόμων ή κανονιστικών αποφάσεων, καθώς και όροι Συλλογικών Συμβάσεων και ιαιτητικών Αποφάσεων, Κανονισμών Εργασίας, Οργανισμών Προσωπικού και αποφάσεων ιοίκησης επιχειρήσεων, που θεσπίζουν όρους που υποκρύπτουν μονιμότητα ή ρήτρες μονιμότητας παρεκκλίνοντας από τους γενικούς κανόνες της εργατικής νομοθεσίας ή/και προβλέπουν την εφαρμογή, αναλογική ή ευθεία, διατάξεων του Κώδικα περί ημοσίων Υπαλλήλων, καταργούνται. Οι διατάξεις που προβλέπονται στο προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζονται και σε επιχειρήσεις, εταιρείες ή οργανισμούς που υπάγονται ή είχαν υπαχθεί οποτεδήποτε κατά το παρελθόν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός είχε οριοθετηθεί κάθε φορά με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του ν.1256/1982 (Α΄65) ή με τις διατάξεις του άρθρου 51 του ν.1892/1990 (Α΄101).

Αλλά ας δούμε την ανάλυση των μέτρων και τις επιπτώσεις τους στην αγορά εργασίας.

Την εξαθλίωση της  αμοιβής της εργασίας ως και 50% και η κατακρήμνιση  της πυραμίδας των συλλογικών συμβάσεων επιφέρουν  τα σκληρότερα μέτρα που ελήφθησαν στη χώρα μας την τελευταία πεντηκονταετία.

Με τα μέτρα αυτά οι ανειδίκευτοι εργαζόμενοι χάνουν τρεις μισθούς ετησίως, οι αμειβόμενοι με κλαδικές συμβάσεις θα απολέσουν ως και τον μισό μηνιαίο μισθό τους, ενώ το εργατικό δίκαιο για τις συλλογικές συμβάσεις επανέρχεται στη δεκαετία του 1950.

Με την εφαρμογή των μέτρων επέρχεται άμεσα η ανατροπή της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, ενώ σε 15 μήνες το αργότερο ανατρέπεται και το σύνολο των κλαδικών συμβάσεων, συμπιέζοντας τους μισθούς προς τα κατώτατα όρια.

Οι συμβάσεις περίπου 2 εκατομμυρίων εργαζομένων βρίσκονται στον αέρα, καθώς οι κλαδικές συμβάσεις τους είτε έχουν λήξει είτε θα λήξουν «υποχρεωτικά» σε ένα έτος και θα εξαναγκαστούν να επαναδιαπραγματευθούν σε ατομικό επίπεδο ή επιχειρησιακό επίπεδο τη μείωση των αμοιβών τους στα όρια των κατώτατων μισθών

  Κοκολάκης Κ  Γρηγόρης

Οικονομολόγος – Λογιστής  Α Τάξεως

Με Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Διοίκηση Επιχειρήσεων.

(Υπευθυνος της επιστημονικής Ομάδας της www.tax-profit.gr

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Σε εξέλιξη φωτιά στην Κατταβιά



Σε εξέλιξη βρίσκεται φωτιά που ξέσπασε το μεσημέρι της Τρίτης, στον Αγ. Παύλο, στην περιοχή της Κατταβιάς.
Στο σημείο βρίσκεται ισχυρή δύναμη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ρόδου, ενώ ο Διοικητής  Πύραρχος , Χρήστος Γκολφίνος, έχει ζητήσει και τη συνδρομή εναέριων μέσων.

Σύμφωνα με δηλώσεις του στο Tvkosmos, η φωτιά έχει ξεφύγει με τις δυνάμεις της πυροσβεστικής να κάνουν ότι μπορούν για να την περιορίσουν καθώς η πυρκαγιά μαίνεται μέσα σε πευκοδάσος και έχει ήδη κάψει 20-25 στρέμματα

Πηγή : Tvkosmos

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

S.O.S: Ανησυχητική αύξηση ατυχημάτων στους πυροσβέστες

Ανησυχητική αύξηση ατυχημάτων στους πυροσβέστες, του Ανδριανού Γκουρμπάτση


 Συμπέρασμα Έρευνας, Ραγδαία αύξηση των ατυχημάτων πυροσβεστών σε ποσοστό 50%, για το 2014, και 87,5%, για το 2013, σε σχέση με το 2012

Το λειτούργημα του πυροσβέστη, ως γνωστόν, είναι εξ αντικειμένου και ιδιαίτερα επικίνδυνο αλλά και εξόχως ανθυγιεινό, ανεξάρτητα αν η Πολιτεία στη χώρα μας, σκόπιμα μέχρι σήμερα δεν το έχει αναγνωρίσει. Ο κίνδυνος που εγκυμονεί μια πυροσβεστική επιχείρηση για την υγεία, σωματική ακεραιότητα ακόμη και την ίδια τη ζωή των πυροσβεστών είναι συνυφασμένος και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Ανδριανού Γκουρμπάτση, Αντιστράτηγου - Υπαρχηγού Π.Σ, ε.α, Νομικού


Η ελαχιστοποίηση δε εμφάνισης του κινδύνου στους πυροσβέστες κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους πρέπει να είναι πρώτιστο μέλημα της Πολιτείας, αλλά βέβαια είναι θέμα και εξαρτάται από το επίπεδο εκπαίδευσης του πυροσβεστικού προσωπικού, την προστασία που του παρέχει ο ατομικός και λοιπός εξοπλισμός του και τα μέσα που διαθέτει και φυσικά εξαρτάται και από τις γνώσεις και την εμπειρία του. Τα ατυχήματα που συμβαίνουν στους πυροσβέστες κατά τη διάρκεια πυροσβεστικών επιχειρήσεων στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών, πέραν από τα θανατηφόρα, περιλαμβάνουν και τους τραυματισμούς, είτε εξ αιτίας κάποιου θερμικού, χημικού ή εισπνευστικού εγκαύματος, ή από την εισπνοή δηλητηριωδών-τοξικών αερίων, ή εξ αιτίας εισπνοής καπνού προβλήματα στο αναπνευστικό σύστημα και τον ερεθισμό των ματιών, ή κάποιο ορθοπεδικής φύσεως τραυματισμό, όπως κάταγμα, διάστρεμμα, ή ακόμη και από κάποιο καρδιακό ή εγκεφαλικό επεισόδιο, ή από την θερμική καταπόνηση ή και άλλα, όπως πτώση αντικειμένου κλπ.
Τα σχετικά στατιστικά στοιχεία(1) με τα ατυχήματα (τραυματισμοί - εγκαύματα - θάνατοι) των πυροσβεστών, όμως είναι πολύ ανησυχητικά κι αυτό πρέπει να προβληματίσει την Ηγεσία του Π.Σ, αλλά και άλλα θεσμικά αρμόδια όργανα, φορείς και Υπηρεσίες. Βέβαια η παρακάτω εικόνα εμφανίζει τις πρώτες και άμεσες από τις πυρκαγιές επιπτώσεις και βλάβες στην σωματική ακεραιότητα και ζωή των πυροσβεστών. Η μελλοντική εικόνα βέβαια είναι πολύ πιο διαφορετική αυτής. Και τούτο γιατί είναι πολύ πιθανόν οι πυρκαγιές και οι εξ αιτίας αυτών τραυματισμοί και εγκαύματα να έχουν μελλοντικές και σοβαρές επιπτώσεις  στην υγεία τους ακόμη και στην ίδια τους τη ζωή. 
Ειδικότερα τα τελευταία πέντε έτη η εικόνα αυτή των ατυχημάτων των πυροσβεστών στις πυρκαγιές εμφανίζεται ως εξής:
Σε συνολικό αριθμό (12.332) πυροσβεστών, που υπηρετούν στο Π.Σ, εκ των οποίων οι (8.422) πυροσβέστες είναι μόνιμοι, ενώ οι λοιποί (3.910) είναι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης η εικόνα των ατυχημάτων κατά την εκτέλεση του καθήκοντος στις αστικές πυρκαγιές έχει ως εξής:
1).- Για το έτος (2010), υπήρξαν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους σε συνολικά (20.980) αστικές πυρκαγιές συνολικά εννιά (9) ατυχήματα σε πυροσβεστικό προσωπικό, εκ των οποίων ισάριθμοι τραυματισμοί.
2).- Για το έτος (2011), υπήρξαν επίσης εννιά (9) ατυχήματα σε πυροσβεστικό προσωπικό από τον συνολικό αριθμό των (24.120) αστικών πυρκαγιών, εκ των οποίων ισάριθμοι τραυματισμοί.
3).- Για το έτος (2012), υπήρξαν οκτώ (8) ατυχήματα σε πυροσβεστικό προσωπικό από τον συνολικό αριθμό των (20.308) αστικών πυρκαγιών, εκ των οποίων 6 τραυματισμοί και 2 εγκαυματίες.
4).- Για το έτος (2013), υπήρξαν δεκαπέντε (15) ατυχήματα σε πυροσβεστικό προσωπικό από τον συνολικό αριθμό των (18.036) αστικών πυρκαγιών, εκ των οποίων ισάριθμοι  τραυματισμοί. Αύξηση 87,5% ατυχημάτων, σε σχέση με το έτος 2012 και 66,7%, σε σχέση με καθένα από τα έτη 2011 και 2010.
5).- Τέλος για το έτος (2014) και μέχρι σήμερα 19/11/2014, υπήρξαν συνολικά δώδεκα (12) ατυχήματα σε πυροσβεστικό προσωπικό από πυρκαγιές, εκ των οποίων (1 θάνατος, 2 εγκαυματίες και 9 τραυματισμοί). 
Κάθε μήνα λοιπόν υπάρχει ένα τουλάχιστον ατύχημα πυροσβέστη στην εκτέλεση του καθήκοντος σε πυρκαγιά. 
Μέχρι σήμερα λοιπόν, για το έτος 2014, υπάρχει αύξηση 50%, σε σχέση με το 2012 και 33,3%, σε σχέση με καθένα από τα έτη 2011 και 2010. 
Συγκριτικά στοιχεία με τις Η.Π.Α(2)
Ωστόσο τα αντίστοιχα στοιχεία για τις Η.Π.Α είναι τα εξής:
Σε συνολικό αριθμό (1.129.250) πυροσβεστών, που υπηρέτησαν το 2012, εκ των οποίων οι (345.950) πυροσβέστες ήταν μόνιμοι, ποσοστό (31%), ενώ οι λοιποί (783.300) ήταν εθελοντές πυροσβέστες, ποσοστό (69%), η εικόνα των ατυχημάτων κατά την εκτέλεση του καθήκοντος στις αστικές πυρκαγιές έχει ως εξής:
1).- Το έτος (2010), σε σύνολο (1.331.500) αστικές πυρκαγιές υπήρξαν (22) θάνατοι και (32.675) τραυματισμοί.
2).- Το έτος (2011), σε σύνολο (1.389.500) αστικές πυρκαγιές υπήρξαν (30) θάνατοι και (30.505) τραυματισμοί.
3).- Το έτος (2012), σε σύνολο (1.375.000) αστικές πυρκαγιές υπήρξαν (21) θάνατοι και (31.490) τραυματισμοί.
4).- Το έτος (2013), σε σύνολο (1.240.000) αστικές πυρκαγιές υπήρξαν (56) θάνατοι και (29.760) τραυματισμοί.


Αίτια:
Εκτιμώ, βέβαια χωρίς αυτό να μπορεί να αποδειχτεί με κάποια συγκεκριμένα στοιχεία, ότι υπάρχει σημαντικό έλλειμμα ουσιαστικής (θεωρητικής, αλλά κυρίως πρακτικής) εκπαίδευσης του πυροσβεστικού προσωπικού στις Σχολές, αφού δεν υπάρχει αναπροσαρμογή της εκπαίδευσης και επικαιροποίησή της στα αντίστοιχα προγράμματα εκπαίδευσης σύγχρονων τεχνολογικά και μηχανολογικά εξοπλισμένων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών δυτικών χωρών. Επίσης στην δια βίου συνεχιζόμενη πρακτική εξάσκηση και εξειδίκευση του πυροσβεστικού προσωπικού στις επιχειρησιακά μάχιμες Πυροσβεστικές Υπηρεσίες, όπως προβλέπεται κι επιβάλλεται από σχετικές Διαταγές του Αρχηγείου Π.Σ, δεν μετέχει όλο το προσωπικό, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με το προσωπικό Περιφερειακών Υπηρεσιών του Σώματος και πιο συγκεκριμένα των Πυροσβεστικών Κλιμακίων και Π.Υ, δεδομένου ότι σε αυτές τις Υπηρεσίες ούτε πρακτική εκπαίδευση εκτιμώ, ότι γίνεται, ούτε το προσωπικό τους μπορεί να παρακολουθεί και εκπαιδεύεται στον σύγχρονο μηχανολογικό και τεχνολογικό εξοπλισμό και μέσα που προμηθεύτηκε - και εξακολουθεί να προμηθεύεται - το Σώμα τα τελευταία έτη και με αυτόν εξοπλίζει τις επιχειρησιακά πιο ενεργές σε συμβάντα Υπηρεσίες. Στην ανωτέρω διαπίστωση, δηλαδή για το έλλειμμα εκπαίδευσης βέβαια συμβάλει κατά ένα μεγάλο ποσοστό και η τριχοτόμηση του προσωπικού του Π.Σ: (α) σε μόνιμους πυροσβέστες, β) σε πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης  και γ) σε εποχικούς πυροσβέστες. Η διάκριση αυτή, πέραν των άλλων προβλημάτων που προξενεί, σημαίνει και διαφορετικού βαθμού ποιότητας της εκπαίδευσης του προσωπικού, συνεπώς συνυπάρχει σε ένα σοβαρό περιστατικό πυρκαγιάς ή και διάσωσης προσωπικό με διαφορετικά καθήκοντα, όπως οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, οι οποίοι, για παράδειγμα στα αστικά συμβάντα, επικουρούν στα καθήκοντα τους μόνιμους πυροσβέστες. Δεν πρέπει να μείνει χωρίς ιδιαίτερη επισήμανση και έμφαση και η πολύ μεγάλη σημασία που έχει ο τραυματισμός πυροσβεστών, όχι εξ αιτίας αυτών των ίδιων των πυρκαγιών, αλλά εξ αιτίας τεχνικών προβλημάτων ή αστοχιών, είτε στον ατομικό εξοπλισμό προστασίας τους, είτε στον λοιπό μηχανολογικό εξοπλισμό και μέσα, που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση και διαχείριση τους. 
Συμπέρασμα:
Διαπιστώνεται λοιπόν ότι, από το 2013 και μετά, εμφανίζεται μια ραγδαία αύξηση των τραυματισμών των πυροσβεστών, κι αυτό πρέπει να προβληματίσει ιδιαιτέρως την (φυσική) Ηγεσία του Π.Σ, προκειμένου να εξακριβώσει τους παράγοντες που πράγματι ευθύνονται για την ανησυχητική αυτήν κατάσταση.  Η ραγδαία αύξηση των ατυχημάτων στο πυροσβεστικό προσωπικό του Π.Σ, έχει βέβαια σημαντικές επιπτώσεις και μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την προστασία της ζωής, υγείας και σωματικής ακεραιότητας των πολιτών, αφού ένας τραυματισμός σε διασώστη -πυροσβέστη, μπορεί να επηρεάσει τις εξελίξεις και την τύχη του απεγκλωβισμού από τον κίνδυνο πυρκαγιάς τυχόν πολιτών που ενδεχομένως κινδυνεύουν από αυτήν στο ίδιο περιστατικό. Και για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αναδεικνύεται από το πόρισμα της Ε.Δ.Ε κάθε φορά, άμεσα όλη η αλήθεια και να αποδίδονται οι ευθύνες στους πραγματικούς υπεύθυνους, όσο ψηλά στην ιεραρχία κι αν βρίσκονται και όχι να επιχειρείται προσπάθεια συγκάλυψης και όχι αυτό να χρονίζει να εκδοθεί, όπως συμβαίνει σε πρόσφατα περιστατικά και συγκεκριμένα, όπως α) στην περίπτωση του τραυματισμού σχεδόν πριν δύο έτη πυροσβέστη από την Π.Υ.  Μυτιλήνης στο πλαίσιο εκπαίδευσης σε προγραμματισμένη άσκηση στην Δ.Π.Υ. Ηρακλείου από την χρήση αναπνευστικής συσκευής, β) στον τραυματισμό των δυο πυροσβεστών από την ρίψη νερού από πυροσβεστικό Α/Φ την 29/8/2014 σε δασική πυρκαγιά στο Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας και γ) με τον θάνατο του Αρχιπυροσβέστη Μάντζιου Ματθαίου την 12/09/2014 στο πλαίσιο επιχείρησης διάσωσης ενοίκου που κινδύνευε από πυρκαγιά σε ισόγειο κατάστημα στο Π. Φάληρο. Αν δεν αποκαλυφθεί σε μικρό χρονικό διάστημα από τις σχετικές Ε.Δ.Ε, τι πράγματι έφταιξε σε κάθε μια από τις περιπτώσεις των ατυχημάτων των συγκεκριμένων πυροσβεστών, έτσι ώστε να ληφθούν τα ενδεικνυόμενα για κάθε περίπτωση προληπτικά ή και κατασταλτικά μέτρα προς αποφυγή στο μέλλον παρόμοιων φαινομένων, όχι μόνον δεν θα μειώνονται τα περιστατικά ατυχημάτων των πυροσβεστών, αλλά αντίθετα θα αυξάνονται επικίνδυνα και δυστυχώς κανείς από τους υπεύθυνους, όπως συμβαίνει με όλες τις σοβαρές υποθέσεις στη χώρα αυτή, δεν θα λογοδοτεί στη Δικαιοσύνη. 

Σημειώσεις:

 (1): Τα αριθμητικά στοιχεία για τα έτη (2010 - 2013) είναι από τις ''Δραστηριότητες του Π.Σ''.
(2) Τα αριθμητικά στοιχεία για τα έτη (2010 - 2013) στις Η.Π.Α είναι από τον N.F.P.A.

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Προτάσεις Αξιοποίησης ΠΠΥ & Συμβασιούχων Πυροσβεστών Προς Υπουργό Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη κ. Κικίλια Βασίλειο


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ & ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ
Αριθμός Απόφασης Εγγραφής 830/05.02.2004 ΠΡΩΤ. ΑΘΗΝΩΝ
Πειραιώς και Βούλγαρη 1 - Ομόνοια - Τ.Κ. 104 37 - Τηλ: 2130329842 - Fax: 2130334018
Μέλος Γ.Σ.Ε.Ε. - www.pospid.gr - Email: pospid@gmail.com

Αριθ. Πρωτ: 538                                                                                            Αθήνα: 24.11.2014

Προς Αξιότιμο:
Υπουργό Δημόσιας Τάξης &
Προστασίας του Πολίτη κ.Κικίλια Βασίλειο

Κοινοπ.:
1)Γεν. Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας κ. Τσόκα Σεραφείμ
2)Αρχηγό Π.Σ. - Αντιστράτηγο
κ.Παπαγεωργίου Βασίλειο
3)Σωματεία - Μέλη Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π

Θέμα: «Προτάσεις Αξιοποίησης Πενταετούς Υποχρέωσης και Συμβασιούχων Πυροσβεστών»

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Σε συνέχεια της συζήτησης κατά την συνάντηση μας στις 20/11/2014 σας αποστέλλουμε τις παρακάτω προτάσεις οι οποίες διαμορφώθηκαν με τις ομόφωνες αποφάσεις του τελευταίου συνεδρίου της ομοσπονδίας μας άλλα και του Δ.Σ. που συνεδρίασε εκτάκτως για το λόγο αυτό.

Με τις ακόλουθες προτάσεις μας, επιχειρείται η αποκατάσταση της αδικίας - εργασιακής ομηρίας που εξακολουθεί να σημειώνεται επί σειρά ετών εις βάρος των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης και των Συμβασιούχων.

Η Πολιτεία υποχρεούται να αναγνωρίσει και να συνυπολογίσει την σημαντική προσφορά μας στο κοινωνικό σύνολο, την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει στο δύσκολο έργο της Δασοπυρόσβεσης, τα Μέσα Ατομικής Προστασίας τα οποία ήδη μας έχει χορηγήσει το Ελληνικό Δημόσιο, το γεγονός ότι δεν επιβαρύνεται με έξοδα φοίτησης - εκπαίδευσής μας στην Πυροσβεστική Ακαδημία, το γεγονός ότι δεν επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός με νέες δαπάνες προσλήψεων αλλά με προσαύξηση των ήδη υπαρχόντων θέσεων των οποίων καταλαμβάνουμε και να νομοθετήσει ώστε να αξιοποιηθεί το υπάρχον προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος (Συμβασιούχοι Πυροσβέστες – Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης) για την κάλυψη των μεγάλων και ουσιαστικότατων αναγκών του.

1)Ομογενοποίηση Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης Με Το Μόνιμο Πυροσβεστικό Προσωπικό :

Ως γνωστόν, υπάρχει έντονα η ανάγκη για την ανάδειξη του Πυροσβεστικού Σώματος σε έναν πραγματικό, δυναμικό και αποτελεσματικό φορέα πολιτικής προστασίας, που θα διασφαλίζει την κοινωνική ασφάλεια και που οφείλει να απαλλαχτεί από παράγοντες που διακινδυνεύουν την επιχειρησιακή του σταθερότητα και συντηρούνται μέσα από διατάξεις που έμμεσα ή άμεσα διατηρούν τον επιχειρησιακό κατακερματισμό του υπηρετούντος προσωπικού.

Στην κατεύθυνση αυτή, αποτελεί επιτακτική ανάγκη η ομογενοποίηση των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης με το μόνιμο Πυροσβεστικό Προσωπικό. Η κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού του Πυροσβεστικού Σώματος με όρους διαλειτουργικότητας και σταθερότητας, είναι ανάγκη συνδεδεμένη με την ενιαία επιχειρησιακή αξιοποίηση του κρίσιμου βραχίονα των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης.

Οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης αποτελούν μάχιμο προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και η Πολιτεία για λόγους αποτελεσματικότητας και δημοσίου συμφέροντος, υποχρεούται να εναρμονίσει την υπηρεσιακή τους κατάσταση με αυτή του λοιπού προσωπικού.

Φωτεινό παράδειγμα είναι ο ομογενοποιημένος τρόπος λειτουργίας Στρατού και Αστυνομίας με τα αντίστοιχα καθεστώτα υπαλλήλων πενταετούς υποχρέωσης.

Η επιτακτική ανάγκη της Ομογενοποίησης του Προσωπικού του Π.Σ. αποτέλεσε το κυριότερο θέμα που τέθηκε από όλα τα κόμματα αλλά και από όλες τις Συνδικαλιστικές Οργανώσεις, κατά τη συζήτηση του θέματος της Αναδιοργάνωσης του Π.Σ. καθώς εάν δεν επιτευχθεί δεν μπορεί να αναδιοργανωθεί επιτυχώς το Πυροσβεστικό Σώμα.

Η ανομοιογένεια του προσωπικού στο Π.Σ. χαρακτηρίστηκε ως το σοβαρότερο αδύνατο σημείο, για την υλοποίηση του πενταετούς στρατηγικού και επιχειρησιακού προγράμματος ανάπτυξης και λειτουργίας του, από το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού.

2) Ένταξη Στο τέλος του Πίνακα Επιτυχόντων Όσων Συμβασιούχων Προσελήφθησαν Το 2009:

Με την παρ.6α άρθρο 98 Ν.4249 αποκαταστάθηκε αναδρομικά και μερικώς μιας εκ των αδικιών της αριθμ.πρωτ. 3467οικ.φ.300.2/28-07-2011 προκήρυξης του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, εις βάρος ποσοστού Συμβασιούχων Πυροσβεστών και έτσι αφού απέκτησαν μεταγενέστερα απολυτήριο τίτλο γυμνασίου, τους δόθηκε η δυνατότητα να ενταχθούν τελευταίοι στην λίστα των επιτυχόντων.

Δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τους υπόλοιπους αδικημένους της προκήρυξης αυτής, τους συνάδελφους που προσελήφθησαν για πρώτη φορά ως Συμβασιούχοι Πυροσβέστες το 2009. Με την διάταξη αυτή δόθηκε δηλαδή μία λύση για τους συναδέλφους που είχαν τότε την προϋπηρεσία και δεν είχαν τον τίτλο σπουδών και δεν δόθηκε και για αυτούς που είχαν τον τίτλο σπουδών αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη προϋπηρεσία.

3)Αποκλειστική Κάλυψη Των Κενών Του Π.Σ. Από Τη Λίστα Των Επιτυχόντων Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης :

Το προσωπικό αυτό, διαθέτει πολυετή εμπειρία, παρέχει τη δυνατότητα άμεσης αξιοποίησης στο Π.Σ. και αποτελεί την πιο αξιόπιστη λύση κάλυψης κενών θέσεων του Π.Σ. δεδομένου ότι οι επόμενοι που θα προσληφθούν, θα είναι οι απόφοιτοι της Πυροσβεστικής Ακαδημίας μέσω Πανελλήνιων Εξετάσεων το 2019 και επιπλέον για την πρόσληψή τους χρειάζεται προσαύξηση στα ήδη υπάρχοντα κονδύλια που καλύπτουν στον προϋπολογισμό συν τα επιπρόσθετα αναφερόμενα θετικά οφέλη στον πρόλογο των προτάσεών μας.

Υπενθυμίζουμε ότι οι Συνάδελφοι αυτοί είναι επιτυχόντες σε διαγωνισμό του Π.Σ. μέσω ΑΣΕΠ που δεν προσελήφθησαν κατά την πρώτη εφαρμογή του άρθρου 15 του Ν. 3938 με την ρητή πρόβλεψη να προσλαμβάνονταν σταδιακά τα επόμενα χρόνια κάτι το οποίο δεν εφαρμόστηκε ποτέ.

4)Στήριξη Του Θεσμού Των Συμβασιούχων Πυροσβεστών Με 6μηνη Σύμβαση Εργασίας Κατ΄Έτος Για Πενταετή Θητεία :

Διατήρηση και στήριξη του θεσμού των Συμβασιούχων Πυροσβεστών με την αύξηση του σχετικού κονδυλίου προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα να παράσχουν τις υπηρεσίες τους και για τους 6 μήνες της αντιπυρικής περιόδου. Το προσωπικό αυτό παρέχει δυνατότητα πολύπλευρης αξιοποίησης λόγω της εμπειρίας του και για τους υπόλοιπους 6 μήνες σε κάθε άλλο φορέα με αρμοδιότητα σχετική με τη δασοπυρόσβεση, τη δασοπροστασία και την πολιτική προστασία εν αντιθέσει με τις νέες προσλήψεις.

Κύριε Υπουργέ,

Σας καλούμε, ως καθ' ύλην αρμόδιο, να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση των προαναφερθέντων ζητημάτων, ώστε μέσα από την υποχρέωση της υλοποίησης των δεσμεύσεων της Πολιτείας απέναντί μας, να επέλθει και απρόσκοπτα η εύρυθμη λειτουργία του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και η εξυγίανση της καθημερινής ζωής των συναδέλφων, μετατρέποντάς το ταυτόχρονα σε έναν σύγχρονο Οργανισμό, που θα μπορεί να ανταποκριθεί αξιόπιστα στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις που παρουσιάζονται. Εάν γίνουν αυτά, τότε θα μπορούμε να μιλάμε χωρίς ίχνος υποκρισίας για ένα πραγματικό βραχίονα Πολιτικής Προστασίας.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Με εκτίμηση,
Για την Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π.

Ο Πρόεδρος
Φαραντάκης Γ. Αλέξανδρος
Τηλ: 6974709262

Ο Αναπλ. Γεν. Γραμματέας
Βλαχογεώργος Γ. Αλέξανδρος
Τηλ: 6972490180

ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2015 ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ

ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2015
ΣΧΕΔΙΟ  ΝΟΜΟΥ


ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΚΑΤΑ ΦΟΡΕΑ

Οικονοµικό Έτος 2015
Κωδ.
Αρ.
Ονομασία
2015
2014
2013
43  
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ∆ΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
1.907.389.000,00
1.828.196.170,00
1.748.607.801,84



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ∆ΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ
1. ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΕΙ∆ΙΚΟ ΦΟΡΕΑ

Κωδικός
Αριθµός  

Ο ν ο µ α σ ί α
2015
2014
∆ιαµόρφωση

2013
Πληρωµές
110
Ελληνική Αστυνοµία
1.525.323.000,00
1.458.745.529,44
1.408.567.840,35
120
Πυροσβεστικό Σώµα
367.889.000,00
354.255.245,00
325.849.702,00
620
Γ.  Γ. Πολιτικής Προστασίας
2.812.000,00
2.968.668,08
1.951.050,68
630
Υπηρεσία Ασύλου
6.229.000,00
7.181.745,02
4.234.747,81
640
Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής
5.136.000,00
5.044.982,46
900.265,65
690
Εξόφληση ληξιπρόθεσµων οφειλών του Πυροσβεστικού
Σώµατος σύµφωνα µε το ν.4093/2012 και το ν.4281/2014

0,000,00
0,000,00
634.492,64

990
Εξόφληση ληξιπρόθεσµων οφειλών σύµφωνα µε το ν.4093/2012
και το ν.4281/2014

0,000,00
0,000,00
6.469.702,69

ΣΥΝΟΛΟ
1.907.389.000,00
1.828.196.170,00
1.748.607.801,84



Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Έγγραφο του Σωματείου Α.Μ.Θ στον Υπουργό & Γ.Γ.Π.Π. με θέμα : Ομογενοποίηση και Αξιοποίηση του Τριχοτομημένου Προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΠΕΝΤΑΕΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ  & ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ  ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

 ΠΡΟΣ

1. ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ  & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ του ΠΟΛΙΤΗ
        Κ.  ΒΑΣΙΛΕΙΟ  ΚΙΚΙΛΙΑ                                                                                    
2.  Γ.  Γ.  ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ  Κ.  ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΣΟΚΑ 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΣΗ    
                        
1. ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ      

                                       
ΑΡ.  ΠΡΩΤ : 144                                                                                        ΚΟΜΟΤΗΝΗ   22/11/2014


ΘΕΜΑ : Ομογενοποίηση και Αξιοποίηση του Τριχοτομημένου Προσωπικού του  Πυροσβεστικού Σώματος 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ , κύριε Γενικέ ,
Η πολιτεία στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της οφείλει να στηρίξει και να σταθεί αρωγός σε κάθε προσπάθεια εξεύρεσης λύσεων για την απρόσκοπτη επιχειρησιακή λειτουργία και ετοιμότητα σε 24ωρη βάση των υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος , σε συνάρτηση πάντα με την καλύτερη δυνατή  αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού .

 Αλλά και την εξεύρεση λύσεων  προβλημάτων του προσωπικού ,  τα οποία σας παραθέτουμε ποιο κάτω και είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με αποτελεσματικότητά του ,  σε κάθε επιχειρησιακό επίπεδο .

 Οι σημερινές προκλήσεις απαιτούν την πλήρη ομογενοποίηση  του πυροσβεστικού προσωπικού, ώστε να αρθούν οι όποιες διαφορές υπάρχουν στο Π.Σ.,  για να μπορούν να εφαρμοστούν  αυτά που ορίζονται από τον Κ.Ε.Υ.Π.Σ για όλο το προσωπικό απαρέγκλιτα χωρίς εξαιρέσεις.   

Οι όποιες διαφοροποιήσεις (σε καθήκοντα, ωράρια, μισθολόγιο, ασφαλιστικό, άδειες, μεταθέσεις)  είναι τροχοπέδη στην εφαρμογή κανονισμών που μόνο προβλήματα δημιουργεί στην όποια πρόοδο του Πυροσβεστικού Σώματος όταν το προσωπικό αυτό κατηγοριοποιείται, λόγω αυτών των διαφοροποιήσεων και της άνισης μεταχείρισής του.

Πιστεύουμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ξεκινήσει μια διευρυμένη συζήτηση , στην οποία θα δοθεί η δυνατότητα στους εκπροσώπους όλων των συνδικαλιστικών φορέων  του προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος ,  να μεταφέρουν τα προβλήματα και τις απόψεις των συναδέλφων , έτσι όπως οι ίδιοι τα βιώνουν στην καθημερινότητα κατά την εκπλήρωση των καθηκόντων τους , από το υπάρχων καθεστώς του  τριχοτομημένου   προσωπικού ( Μόνιμο προσωπικό , Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης και Συμβασιούχοι Πυροσβέστες) , αλλά και τους προβληματισμούς τους  για την ομογενοποίηση  με ποίο τρόπο θα επιτευχθεί αυτή , αλλά και πότε .

 Ώστε να απαλειφτούν οι όποιες διαφορές , να αυξηθεί η αλληλεγγύη και ο σεβασμός του ατόμου , να ενισχυθεί  το πνεύμα ομαδικότητας που είναι βασικό συστατικό προκειμένου να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν  με αποτελεσματικότητα σε κάθε επιχειρησιακό επίπεδο , στις ολοένα αυξανόμενες και διαρκώς συνθετότερες προκλήσεις της αποστολής του Πυροσβεστικού Σώματος , με γνώμονα την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του υπάρχοντος έμψυχου δυναμικού με σκοπό την βελτίωση των παρεχόμενων προς τους πολίτες υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης. 

Αξιοποίηση επίσης όλου του έμψυχου δυναμικού χωρίς διακρίσεις και τοποθέτηση αυτού, ανάλογα με την η επιστημονική κατάρτιση με ανώτατες ή ανώτερες σπουδές συναφείς με το αντικείμενο εργασίας  , αλλά και η προηγούμενη εμπειρία , με σκοπό τη μέγιστη αξιοποίηση του στελεχιακού δυναμικού , τώρα που το Π.Σ. αποτελεί το βραχίονα της Πολιτικής Προστασίας της χώρας .

 Γεγονός που συνέτεινε τον επανακαθορισμό του συνόλου του πυροσβεστικού και διασωστικού μηχανισμού της χώρας , μέσα από την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του , ώστε να ανταπεξέλθει στης  επιπλέον αρμοδιότητες που έχει επωμιστεί .

 Εντοπίζοντας έτσι τις δυνατότητες και ευκαιρίες , καθώς τις όποιες παθογένειες και αδυναμίες η ενδεχόμενες απειλές , ώστε να θωρακιστεί και να εκσυγχρονιστεί σε όλα τα οργανωτικά της επίπεδα όπως αυτά αναφέρονται στο Στρατηγικό Σχεδιασμό του Πυροσβεστικού Σώματος 2015 -2019.

                                                                      Με τιμή το                                                                                                                                                
                                                           Διοικητικό Συμβούλιο                                                                                                                                                                            
                                                                   του Σωματείου
            Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                           H  Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ  ΙΩΑΝΝΗΣ                                                               ΑΣΤΡΟΥΔΗ  ΔΗΜΗΤΡΑ
    κιν.  6948401282  & 750942                                                            κιν. 6988615400  & * 715400    



Διαβάστε την επεξηγηματική ανακοίνωση της ΠΟΕΥΠΣ: Η πραγματικότητα για το ΕΤΕΑ, γιατί θα είναι καταστροφή



Αρ.Πρωτ. 337                                                                                                    Αθήνα, 20/11/2014

                                                        ΠΡΟΣ: ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ

                                                              ΜΕΛΗ Π.Ο.Ε.Υ.ΠΣ.



ΘΕΜΑ: «Η πραγματικότητα για το Ε.Τ.Ε.Α.»



     Η Ομοσπονδία μας,  όπως ήδη έχει δεσμευτεί απέναντι στα μέλη της, βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση και διερεύνηση των επιλογών που δίνονται στα πλαίσια του άρθρου 220 του Ν. 4281/2014 για την εύρεση της πιο συμφέρουσας λύσης για τους τομείς ΤΕΑΥΠΣ & ΤΠΥΠΣ του ΤΕΑΠΑΣΑ.


      Κατόπιν της ανωτέρω διαδικασίας σε συνεργασία με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΤΕΑΠΑΣΑ και κατόπιν επαφών με παράγοντες του Υπουργείου Εργασίας διαπιστώθηκαν σημαντικότατες πληροφορίες για τις δυσμενείς επιπτώσεις που έχουμε με την ένταξη του Ταμείου μας στο ΕΤΕΑ,  τις οποίες έχουμε υποχρέωση να σας αναφέρουμε προκειμένου να έχετε πλήρη εικόνα της κατάστασης.

      Σήμερα στο ΤΕΑΥΠΣ του ΤΕΑΠΑΣΑ σύμφωνα με το Β.Δ. 483/66 (ΦΕΚ 120 τ.Α΄) – καταστατικό του ΤΕΑΥΠΣ, παρακρατούνται  4% επί του βασικού μισθού στους παλιούς  ασφαλισμένους και στους νέους ασφαλισμένους, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 22 & άρθρο 32 του Ν2084/7-10-1992, γίνεται κράτηση 3% επί των πάσης φύσεως αποδοχών και δώρων και επιδομάτων του ασφαλισμένου και 3% εργοδοτική εισφορά του Δημοσίου επί των ανωτέρω αποδοχών.

     Με την ένταξη μας όμως στο ΕΤΕΑ, όπως ορίζεται σαφώς στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 220 του Ν.4281/2014, το ταμείο διέπεται από την γενικότερη νομοθεσία του ΕΤΕΑ και κατά συνέπεια  εφαρμόζονται και οι διατάξεις του άρθρου 5 του πρόσφατου Ν.4225/2014 (ΦΕΚ 2 Τ. Α’),  στις οποίες προβλέπεται από 1.12.2013 το ποσό της εισφοράς στο Ενιαίο Τα­μείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) όλων των μισθω­τών, ασφαλισμένων πριν και μετά την 1.1.1993, (παλιοί και νέοι ασφαλισμένοι) να υπολο­γίζεται σε ποσοστό 3% για τον ασφαλισμένο και σε ποσοστό 3% για τον εργοδότη επί των πάσης φύσεως αποδοχών του εργαζόμενου.

     Με μια πρώτη ματιά οι ανωτέρω διατάξεις φαίνεται ότι συμφέρουν τους ασφαλισμένους του Ταμείου, γιατί η εισφορά μειώνεται από 4% σε 3%. Στην πραγματικότητα όμως θα γίνει ακριβώς το αντίθετο, όπως θα εξηγήσουμε παρακάτω:

     Ανακαλύψαμε ότι με την είσοδό μας στο ΕΤΕΑ, πραγματοποιείται τεράστια αύξηση των εισφορών στους παλιούς ασφαλισμένους με δεδομένη την ταυτόχρονη μείωση των συντάξεων. (Αύξηση εισφορών)

Αυτό γίνεται γιατί ενώ μέχρι τώρα οι εισφορές παρακρατούνταν σε ποσοστό 4% επί του βασικού μισθού, με την ένταξη του ταμείου στο ΕΤΕΑ θα γίνεται παρακράτησή επί των συνόλου των αποδοχών του Ασφαλισμένου, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η μηνιαία εισφορά κατά 50%, 60% ίσως και  περισσότερο, ανάλογα  πάντα με τον βαθμό και τα έτη υπηρεσίας του υπαλλήλου και ταυτόχρονα λόγω δεδομένων ελλειμμάτων του ΕΤΕΑ,  να εξαϋλωθούν τα χορηγούμενα βοηθήματα (συντάξεις).

     Επίσης ανακαλύψαμε, με την ένταξή μας στο ΕΤΕΑ, οι χορηγούμενες συντάξεις θα μειώνονται όταν των σύνολο όλων των εισφορών  του ΕΤΕΑ (Συμπεριλαμβανομένου και του επικουρικού του ΙΚΑ) είναι μικρότερες των παροχών(1η μείωση σύνταξης).

     Επιπρόσθετα, επέρχεται και  νέα μείωση με απόφαση του Υπουργού σε περίπτωση που με την πρώτη μείωση δεν καλυφθεί το έλλειμμα (2η μείωση σύνταξης).

     Για δε τις περιπτώσεις που επιθυμεί ο ασφαλισμένος  να δικαιωθεί σύνταξη χηρείας η σύζυγός του, μόλις αυτός αποβιώσει, θα πρέπει  να το δηλώνει στην αίτησή του για να γίνει περαιτέρω μείωση  στην σύνταξη του [άρθρο 42 Ν 4052/2012 ιδρυτικός νόμος ΕΤΕΑ] (3η μείωση σύνταξης).

     Επιπρόσθετα των ανωτέρω στην μείωση της σύνταξης θα λαμβάνονται υπόψη τα δημογραφικά δεδομένα της Ελλάδος, όπως η γήρανση του πληθυσμού (άρθρο 42 Ν 4052/2012 ιδρυτικός νόμος ΕΤΕΑ & Υπ’ αριθ. 9837/98 (ΦΕΚ2276/6-8-2012) Υπουργική Απόφαση Υπουργού εργασίας (Πιθανή 4η μείωση σύνταξης).

      Όπως βλέπετε η Ομοσπονδία μας πράττει στο ακέραιο το καθήκον της, ως έχει υποχρέωση,  με υπευθυνότητα και όπως ήδη έχει δεσμευτεί απέναντι στα μέλη της, εξετάζονται όλα τα δεδομένα δίνοντας κάθε αναγκαία διευκρίνηση και πληροφόρηση.  

   Είμαστε σε συνεχή επαφή με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΤΕΑΠΑΣΑ και με  παράγοντες του Υπουργείου Εργασίας, προκειμένου να ολοκληρωθούν έγκαιρα οι διαδικασίες και να υπάρξει σαφής εικόνα και διαφάνεια, έχοντας ενημερώσει διεξοδικά τους συναδέλφους μας και σταθμίζοντας όλα τα δεδομένα πρωτίστως για το συμφέρον τους.



Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ



         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                 Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                                                    ΦΕΡΤΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

 .

Πυροσβέστης στην εντατική γιατί τελειώσε το οξυγόνου της μάσκας


Δημοσιεύθηκε: 21/11/2014 7:55 πμ Ενημερώθηκε: 21/11/2014 9:50 πμ


HuffPost Greece  | Από Αλέξανδρο Καλαφάτη                                                               DEFAULT

Νέος σοκαριστικός τραυματισμός συγκλονίζει την οικογένεια της Πυροσβεστικής, μόλις δύο μήνες μετά το θάνατο του 33χρονου αρχιπυροσβέστη Ματθαίου Μάντζιου σε πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει σε διαμέρισμα στο Παλαιό Φάληρο.
Τα στοιχεία που φέρνει στο φως η έρευνα της HuffPost Greece εγείρουν ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ο 37χρονος υποπυραγός Σπύρος Φουντουλάκης τυλίχτηκε στις φλόγες την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου βγάζοντας τη μάσκα οξυγόνου του μέσα σε φλεγόμενο διαμέρισμα στην Κυψέλη.
Το περιστατικό κρατήθηκε στο «σκοτάδι» από την ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος παρότι ο Φουντουλάκης έδινε μάχη για έξι ολόκληρες ημέρες στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του «251 Γ.Ν.Α.». Τα πρώτα λόγια που είπε στους ψυχιάτρους που τον εξέτασαν προχθές, κατά την πρώτη του ημέρα σε θάλαμο εκτός ΜΕΘ, ήταν: «Δεν χτύπησε η ειδοποίηση της μάσκας. Έτσι, δεν άκουσα τον ήχο για να καταλάβω ότι το οξυγόνο μου τελείωσε».
Η φράση αυτή φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις καταγγελίες που είχαν γίνει μετά το θάνατο Μάντζιου για προβληματικές μάσκες οξυγόνου στο Π.Σ. Από την πλευρά του το αρχηγείο της Πυροσβεστικής σε μία προσπάθειά του να υποβαθμίσει το περιστατικό απαντά στη HuffPost Greece σε σχέση με τα παραπάνω κρίσιμα ερωτήματα ότι «ο 37χρονος έπαθε πιθανότατα κρίση πανικού κατά τη διάρκεια της κατάσβεσης και ο τραυματισμός του δεν οφείλεται σε προβληματική μάσκα. Στη ΜΕΘ νοσηλεύτηκε για προληπτικούς λόγους».
Το χρονικό
Ο Σπύρος Φουντουλάκης έσπευσε μαζί με συναδέλφους του σε διαμέρισμα 4ου ορόφου στην οδό Μεγίστης στην Κυψέλη ύστερα από κλήση για πυρκαγιά σε παιδικό δωμάτιο. Κατά τη διάρκεια της κατάσβεσης έβγαλε τη μάσκα του και την πέταξε στο πάτωμα με αποτέλεσμα οι καπνοί και οι φλόγες να τον τυλίξουν. Συνάδελφός του σε κατάσταση πανικού, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, έσυρε τον υποπυραγό εκτός διαμερίσματος σώζοντας του τη ζωή.
Ο Φουντουλάκης υπέστη σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπο, στα πλευρά, στο χέρι και σε άλλα σημεία του σώματος, ενώ, σύμφωνα με τους γιατρούς, το πιο επικίνδυνο είναι ότι εισέπνευσε δηλητηριώδη αέρια. Τα μέλη της οικογένειάς του -με καταγωγή από την Κρήτη- βρίσκονται όλο το 24ωρο στο πλευρό του, αν και ακόμα οι γιατροί δεν τους επιτρέπουν να τον βλέπουν λόγω της κρισιμότητας της κατάστασής του. Μιλώντας στη HuffPost Greece ζητούν από την ηγεσία του Π.Σ. να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση και να εντοπιστούν τα αίτια του τραυματισμού που λίγο έλειψε να τους στερήσει τον άνθρωπό τους. Ο 37χρονος περνάει το στάδιο του μετατραυματικού στρες και υποστηρίζεται από δύο ψυχιάτρους.

Αρθρο απο www.huffingtonpost.gr

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Ενημέρωση Μελών Κατόπιν Συνάντησης Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π. Με Υπουργό Δημ. Τάξης & Προ.πο. κ.Κικίλια Βασίλειο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ & ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ

Αριθμός Απόφασης Εγγραφής 830/05.02.2004 ΠΡΩΤ. ΑΘΗΝΩΝ
Πειραιώς και Βούλγαρη 1 - Ομόνοια - Τ.Κ. 104 37 - Τηλ: 2130329842 - Fax: 2130334018Μέλος Γ.Σ.Ε.Ε. - www.pospid.gr - Email: pospid@gmail.com


  Αριθ. Πρωτ: 546                                             Αθήνα: 21.11.2014

Προς :
Σωματεία Μέλη Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π.

Θέμα: “Ενημέρωση Μελών”

Συνάδελφοι,
Την Πέμπτη 20.11.2014 και κατόπιν προσκλήσεως του Υπουργού Δημόσιας Τάξης & Προ. Πο. κ.Κικίλια Βασίλειου, πραγματοποιήθηκε η αναμενόμενη συνάντηση με την Ομοσπονδία μας.
Στη συζήτηση που ακολούθησε, η Ομοσπονδία μας ζήτησε από τον Υπουργό να μας γνωστοποιήσει τις προθέσεις του ή τις τυχόν αποφάσεις του για την επίλυση των εργασιακών θεμάτων μας, αφού ήδη ήταν γνώστης αυτών από προηγούμενες συναντήσεις και επικοινωνίες τόσο από την ίδια την Ομοσπονδία όσο και από Σωματεία - Μέλη μας.
Ο Υπουργός μας ενημέρωσε και μας ζήτησε να μεταφέρουμε ταυτόχρονα στον κόσμο μας την πρόθεσή του για εξεύρεση ρεαλιστικών λύσεων σε κάθε ζήτημα που μας απασχολεί. Προς την κατεύθυνση αυτή θεωρεί ότι είναι και η Ομογενοποίηση όλου του προσωπικού του Π.Σ..
Την παρούσα όμως χρονική στιγμή, λόγω της οικονομικής στενότητας, θεωρεί ανέφικτο να μπορέσει να ομογενοποιηθεί ταυτόχρονα όλο το προσωπικό του Π.Σ.. Παρόλα αυτά, πιστεύει ότι υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έρθει σε συνεννόηση με τα υπόλοιπα Συναρμόδια Υπουργεία ώστε να ομογενοποιηθούν σε πρώτο χρόνο οι Πενταετείς Πυροσβέστες που θα μονιμοποιούνταν στον τέλος της πενταετίας σύμφωνα με το Ν. 3938/2011.
Η Ομοσπονδία μας επιφυλάχτηκε να του αποστείλει ένα πλαίσιο προτάσεων με λύσεις στα ζητήματα του κλάδου μας, οι οποίες θα διαμορφώνονταν κατόπιν έκτακτης συνεδρίασης του Δ.Σ. για το λόγο αυτό.

Με εκτίμηση
Για την Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π.

Ο Πρόεδρος
Φαραντάκης Γ. Αλέξανδρος
Τηλ: 6974709262

Ο Αναπλ. Γεν. Γραμματέας
Βλαχογεώργος Γ. Αλέξανδρος
Τηλ: 6972490180