Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

Προτάσεις για τη Ρύθμιση - αποσαφήνιση - κωδικοποίηση θεμάτων των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης του Σωματείου Μακεδονίας Θράκης & Βορείου Αιγαίου

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ                                      ΘΡΑΚΗΣ  &  ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ                                                            
      ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ  ΣΩΜΑΤΕΙΟ  ΝΟΜΙΜΑ  ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΑΡ. ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑ              ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΡΟΔΟΠΗΣ  ΑΠΟΦΑΣΗ  :(246/03  1924 ΕΜ 278/03)                            ΕΔΡΑ : ΚΟΜΟΤΗΝΗ  ΔΙΕΥΘYΝΣΗ :  ΒΙ.ΠΕ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ  ΔΙΟΙΚΗΣΗ  ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ - 4η ΕΜΑΚ        Τ.Κ 69100                ΦΑΞ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ :   2510 611302    
Blog : pyrosvestesamth.blogspot.gr       E mail : ipapanast@gmail.com




ΠΡΟΣ :  1.   ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ  κ.  Νικόλαο  Μπάλτση  
email : diavouleusi@psnet.gr  aps.diap@psnet.gr

ΑΡ.  ΠΡΩΤ :  49                                                                                          ΚΟΜΟΤΗΝΗ :   08/04/2016

ΘΕΜΑ : Ρύθμιση - αποσαφήνιση - κωδικοποίηση θεμάτων των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (ΠΠΥ), όπως καθηκοντολόγιο, άδειες, ωράριο απασχόλησης, υγειονομική κάλυψη, μεταθέσεις - αποσπάσεις - μετακινήσεις, κατάσταση και εξέλιξη του εν λόγω προσωπικού 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε  με το παρόν υπόμνημά μας, τις θέσεις του Σωματείου Πυροσβεστών Μακεδονίας Θράκης & Βορείου Αιγαίου μας για τη Ρύθμιση - αποσαφήνιση - κωδικοποίηση θεμάτων των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης. Πρόκειται για τις προτάσεις μας έτσι όπως εμείς πιστεύουμε ότι θα είναι πραγματικά ωφέλιμο να παρουσιαστούν και να συζητηθούν .

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ : 

Η πολιτεία, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της, οφείλει να στηρίξει και να σταθεί αρωγός σε κάθε προσπάθεια εξεύρεσης λύσεων για την απρόσκοπτη επιχειρησιακή λειτουργία και ετοιμότητα σε 24ωρη βάση των υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος , σε συνάρτηση πάντα με την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.
Προκειμένου να λάβει χώρα η εξεύρεση λύσεων στα σοβαρά  θεσμικά υπηρεσιακά  προβλήματα του προσωπικού , σας παραθέτουμε πιο κάτω τις προτάσεις μας, οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την αποτελεσματικότητά του Π.Σ., σε κάθε επιχειρησιακό επίπεδο .
Οι σημερινές προκλήσεις απαιτούν την άρση των όποιων « διαφορών » υπάρχουν στο Πυροσβεστικό Σώμα, για να μπορούν να εφαρμοστούν αυτά που ορίζονται από τον Κ.Ε.Υ.Π.Σ για όλο το προσωπικό απαρέγκλιτα , χωρίς εξαιρέσεις. 
Οι όποιες διαφοροποιήσεις (σε καθήκοντα, ωράρια, μισθολόγιο, ασφαλιστικό, άδειες, μεταθέσεις) είναι τροχοπέδη στην εφαρμογή κανονισμών που μόνο προβλήματα δημιουργεί στην πρόοδο του Πυροσβεστικού Σώματος , όταν το προσωπικό αυτό κατηγοριοποιείται, λόγω αυτών των διαφοροποιήσεων και της άνισης μεταχείρισής του.
Πιστεύουμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ξεκινήσει ένας ειλικρινής και διευρυμένος διάλογος , στον οποίο θα δοθεί η δυνατότητα στους εκπροσώπους όλων των συνδικαλιστικών φορέων του προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος , να μεταφέρουν τα προβλήματα και τις απόψεις των συναδέλφων , έτσι όπως οι ίδιοι τα βιώνουν στην καθημερινότητα κατά την εκπλήρωση των καθηκόντων τους .

Επιτυγχάνοντας το πρώτο βήμα θα έχουμε συνδράμει ώστε:

Να απαλειφθούν οι όποιες διαφορές
Να αυξηθεί η αλληλεγγύη και ο σεβασμός του ατόμου
Να ενισχυθεί το πνεύμα ομαδικότητας που είναι βασικό συστατικό προκειμένου να είναι σε θέση να αντεπεξέλθει με αποτελεσματικότητα σε κάθε επιχειρησιακό επίπεδο.

Αποδεικνύεται καθημερινά ότι πλέον οι προκλήσεις ολοένα αυξάνουν και διαρκώς γίνονται συνθετότερες στην αποστολή του Πυροσβεστικού Σώματος.
'Έτσι λοιπόν, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του υπάρχοντος έμψυχου δυναμικού και με σκοπό την βελτίωση των παρεχόμενων προς τους πολίτες υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης οφείλουμε από κοινού να οργανώσουμε όσο το δυνατό καλύτερα τα του οίκου μας.
Αξιοποίηση, επίσης, όλου του έμψυχου δυναμικού χωρίς διακρίσεις και τοποθέτηση αυτού, ανάλογα με την επιστημονική κατάρτιση με ανώτατες ή ανώτερες σπουδές συναφείς με το αντικείμενο εργασίας  αλλά και η προηγούμενη εμπειρία , με σκοπό τη μέγιστη αξιοποίηση του στελεχιακού δυναμικού , τώρα που το Π.Σ. αποτελεί το βραχίονα της Πολιτικής Προστασίας της χώρας .
Ένα γεγονός, που συνέτεινε στον επανακαθορισμό του συνόλου του πυροσβεστικού και διασωστικού μηχανισμού της χώρας , μέσα από την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του , ώστε να αντεπεξέλθει στις επιπλέον αρμοδιότητες .
Εντοπίζουμε έτσι τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες , καθώς τις όποιες παθογένειες και αδυναμίες ή ενδεχόμενες απειλές , ώστε να θωρακιστεί και να εκσυγχρονιστεί σε όλα τα οργανωτικά της επίπεδα όπως αυτά αναφέρονται στο Στρατηγικό Σχεδιασμό του Πυροσβεστικού Σώματος 2015 -2019.

Α. Ανάγκες σύστασης του θεσμού της Πενταετούς θητείας σε ανάλογες περιπτώσεις (Ένοπλες Δυνάμεις – ΕΛ.ΑΣ ) η εφαρμογή, η  αποτελεσματικότητα και η συνέχιση τους

Κατά καιρούς στη χώρα μας έχουν δημιουργηθεί προβλήματα και ανάγκες που έπρεπε να αντιμετωπισθούν άμεσα .     Οι αιτίες είναι πολλές και ποικίλες όπως, η γεωγραφική θέση της,  φύλαξη των συνόρων,  αύξηση της οργανικής δύναμης, εξειδίκευση σε κρίσιμες ειδικότητες, διατήρηση πολύτιμης εμπειρίας,  φύλαξη στόχων, φύλαξη υπηρεσιών της χώρας  ή άλλων χωρών που έχουν την έδρα τους στην Ελλάδα, φύλαξη προσώπων κ.α.        Η πολιτεία στα πλαίσια  αντιμετώπισης των ειδικών αναγκών χωρίς να γνωρίζει τη διάρκεια αυτών, επέλεξε την εφαρμογή της Πενταετούς Θητείας σε πρώτη φάση, έτσι προέβη στη σύσταση νέων υπηρεσιών, στην πρόσληψη προσωπικού, στην εκπαίδευση και την εξειδίκευση αυτού .          
Αντίστοιχες περιπτώσεις εφαρμογής της Πενταετούς Θητείας στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας η οποία εφαρμόστηκε  σε όλα τα Επιτελεία των Ενόπλων Δυνάμεων (Ξηράς – Ναυτικού – Αεροπορίας) καθώς και στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη (ΕΛ.ΑΣ – Π.Σ) .
Υπουργείο Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη  Συνοριακοί Φύλακες & Ειδικοί Φρουροί  Ν.  2838/1998 & Ν. 2734/1999 
Συνοριακοί Φύλακες
Ειδικοί Φρουροί  
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας   Επαγγελματίες Οπλίτες Ν. 2936/2001 
Ε.Π.Υ.   (Εθελοντές Πενταετούς Υποχρέωσης)
Ε.Μ.Θ.  (Εθελοντές Μακράς Θητείας) 
ΕΠ.ΟΠ. (Επαγγελματίες Οπλίτες)
Με την σύσταση των παραπάνω κατηγοριών Πενταετούς Θητείας σε Ένοπλες Δυνάμεις και ΕΛ.ΑΣ υπήρχε ένα σαφές νομικό πλαίσιο σε (καθήκοντα, ωράρια, μισθολόγιο, ασφάλιση, βαθμολόγιο, άδειες) που δεν άφηνε περιθώρια παρερμηνείας των διατάξεων που  τις διέπει. 
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις που  εφαρμόστηκε  η 5ετη θητεία , υπήρχαν :

Πλήρη καθήκοντα  και εξειδίκευση αυτών, όπως  στο μόνιμο προσωπικό
Πλήρη ωράρια εργασία, για την εκπλήρωση της αποστολής
Ένταξη στο ειδικό μισθολόγιο, όπως  το μόνιμο προσωπικό
Ασφαλιστική κάλυψη του Δημοσίου, όπως  το μόνιμο προσωπικό 
Άδειες, όπως  το μόνιμο προσωπικό  
Βαθμολογική εξέλιξη ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας 

Το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις προαναφερόμενες κατηγορίες προσωπικού, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόδοση διατήρηση και συνέχιση του θεσμού . 


Β.  Αναγνώριση του  Θεσμού του Συμβασιούχου Πυροσβέστη 

Όλοι γνωρίζουν ότι η Δασοπυρόσβεση είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για τη χώρα μας, λόγω των μεγάλων καταστροφών που έχει υποστεί από αυτές, έχουν γίνει πολλές συζητήσεις μετά από μεγάλες καταστροφές, για τις αιτίες που τις προκάλεσαν  και την ανάγκη της πρόληψης σε συνδυασμό με την καταστολή, όλα όμως ξεχνιούνται μόλις τα φώτα της δημοσιότητας πέσουν και επανερχόμαστε πάλι, όταν ξανά συμβούν .               Ποτέ όμως δεν εφαρμόστηκαν όσα ελέχθησαν και ποτέ δεν συνδυάστηκε  η πρόληψη με την καταστολή . 
Επίσης όλοι γνωρίζουν και αναγνωρίζουν τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισαν οι Συμβασιούχοι Πυροσβέστες ή Δασοπυροσβέστες όπως μας αποκαλούσαν, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη Δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα, λόγω της εμπειρίας δεκαετιών, προσφοράς, αυταπάρνησης, πριν αλλά και μετά την ανάθεση της Δασοπυρόσβεσης στο  Πυροσβεστικό Σώμα, καθώς και τη μεταφορά τεχνογνωσίας για την καταστολή δασικών πυρκαγιών .  
Η προσφορά του Θεσμού των Συμβασιούχων Πυροσβεστών έχει αναγνωρισθεί από τους Έλληνες πολίτες πριν την θεσμοθέτηση  του Πυροσβέστη  Πενταετούς  Υποχρέωσης,     
Γ. Οι ανάγκες και το σκεπτικό σύστασης του Θεσμού του Πυροσβέστη  Πενταετούς  Υποχρέωσης, τα δεδομένα και οι συνθήκες που διαμόρφωσαν το νομικό πλαίσιο  

Ανάγκες σε προσωπικό

Οι κενές οργανικές θέσεις του Πυροσβεστικού Σώματος ανερχόταν στις 3.820. Οι μεγάλες αυτές ελλείψεις σε μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό, η δύσκολη οικονομική συγκυρία κάλυψης των κενών από ιδιώτες. 

Λαμβάνοντας υπόψη :
α. Την αδυναμία πρόσληψης των Συμβασιούχων Πυροσβεστών σε άλλη πολιτική  υπηρεσία, λόγω των περιορισμών των προσλήψεων στο δημόσιο, από τον οποίο εξαιρούνται τα Σώματα Ασφαλείας.
β. Την κάλυψη πάγιων διαρκών και επιτακτικών αναγκών του Π.Σ. 
γ. Τη μη δημιουργία στο μέλλον νέα γενιά Συμβασιούχων 
δ. Το ιδιαίτερα χαμηλό  κόστος στην παρούσα φάση, δεδομένου ότι είναι μικρό το επιπλέον κόστος της μονιμοποίησης, βάση οικονομικών στοιχείων 

Το σκεπτικό σύστασης του Θεσμού

Αποκατάσταση της εργασιακής ανασφάλειας των Συμβασιούχων Πυροσβεστών και των  αρνητικών επιπτώσεων από το επίπονο και επικίνδυνο έργο . 
Για το λόγο αυτό, προτείνεται το Π.Σ. να εντάξει το εποχικό προσωπικό δασοπυρόσβεσης στο μόνιμο προσωπικό του, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, όχι μόνο για την εργασιακή του αποκατάσταση, αλλά και την καλύτερη αξιοποίησή του στους κόλπους του Σώματος. 
Επίλυση των προβλημάτων στο σχεδιασμό και την εκτέλεση του πυροσβεστικού έργου, κυρίως λόγω της έλλειψης του απαραίτητου πνεύματος ομαδικότητας μεταξύ του μόνιμου και εποχικού προσωπικού, που οφείλεται στο διαφορετικό εργασιακό τους καθεστώς.

Λαμβάνοντας υπόψη :
α. Την υπερδεκαετή λειτουργία του θεσμού του Συμβασιούχου  Πυροσβέστη και την προσφορά του στο Πυροσβεστικό Σώμα, στον τομέα της δασοπυρόσβεσης.
β. Την βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για την επανεξέταση του θεσμού αυτού προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης του προσωπικού που τον στελεχώνει στις υφιστάμενες μόνιμες δομές της πολιτικής προστασίας της χώρας
γ. Την εμπειρία και τα λοιπά προσόντα των Συμβασιούχων Πυροσβεστών
δ. Τις ανάγκες του Πυροσβεστικού Σώματος σε Πυροσβεστικό Προσωπικό
ε.  Την  υφιστάμενη οικονομική κατάσταση της χώρας

Στην περίπτωση των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης αν και η εφαρμογή του θεσμού είναι η πιο πρόσφατη εν συγκρίσει με τις προαναφερόμενες περιπτώσεις,  δεν ισχύουν  όμως τα ίδια στάνταρ.                Το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το θεσμό του Πυροσβέστη  Πενταετούς  Υποχρέωσης στηρίχθηκε πρωτίστως σε προϋπάρχουσες κείμενες νομοθεσίες ανάλογων περιπτώσεων (ΕΠ.ΟΠ - Συνοριακοί Φύλακες - Ειδικοί Φρουροί), υπό  διαφορετικές όμως οικονομικές συνθήκες εφαρμογής, που επικρατούσαν και συνεχίζουν να επικρατούν μέχρι σήμερα .
Συνθήκες οι οποίες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη  διαμόρφωση  του  νομικού πλαισίου του Θεσμού που μας διέπει, στηριζόμενες περισσότερο στα οικονομικά στοιχεία, δηλαδή  στο  κόστος  εφαρμογής, παρά  στις πραγματικές ανάγκες και στον τρόπο λειτουργίας αυτού .  
Οι υπηρεσιακές ανάγκες όμως του  Πυροσβεστικού Σώματος  σε προσωπικό, έμπειρο, εξειδικευμένο για όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων πέραν της δασοπυρόσβεσης, είναι διαρκείς και συνεχώς αυξανόμενες 

Έτσι όταν συντάχθηκε ο Νόμος 3938/2011 στο άρθρο 15 παρ. 9 που όριζε τα καθήκοντα, ανέφερε ότι ...  Οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης ασκούν κυρίως καθήκοντα δασοπυρόσβεσης, δασοπροστασίας και πυρασφάλειας. Επίσης, δύνανται να διατίθενται επικουρικά και στην άσκηση των λοιπών καθηκόντων του πυροσβεστικού προσωπικού, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες . 

Στη συνέχεια μετά από δυο χρόνια εφαρμογής του Θεσμού και βάση των επιπλέον αναγκών του Σώματος, με το Νόμο 4249/2014 άρθρο 98 παρ. 3 α και β, άλλαξαν τα καθήκοντα και προστέθηκε η επιφυλακή, έτσι σήμερα ισχύει η διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 15 του Ν. 3938 /2011 (Α΄ 63) που αντικαταστάθηκε  ως εξής:

α) Κατ΄ εξαίρεση όταν συντρέχουν ειδικοί και  έκτακτοι υπηρεσιακοί λόγοι που δυσχεραίνουν ουσιωδώς την άσκηση του επιχειρησιακού έργου και την αποτελεσματικότητα του Πυροσβεστικού μηχανισμού , επιτρέπεται , μόνο για την αντιμετώπιση αυτών να διατίθενται και σε κύριες πυροσβεστικές δράσεις.
Για το χρόνο εργασίας και τις άδειες των Πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης εφαρμόζονται  κατ΄ αντιστοιχία  οι διατάξεις που ισχύουν για το Πυροσβεστικό προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος σύμφωνα με τους περιορισμούς που ορίζει η σχέση εργασίας τους με το Πυροσβεστικό Σώμα .

β) Ειδικά για την αντιμετώπιση εκτάκτων και εξαιρετικών αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος εφαρμόζονται ανάλογα και για τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης και οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 15, των παραγράφων 3, 4 και 5 του άρθρου 24 του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99 ) . Για τον επιπλέον του προβλεπόμενου χρόνο απασχόλησης που αντιστοιχεί στην αντιμετώπιση των παραπάνω καταστάσεων χορηγείται στου Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης ανάλογος χρόνος ανάπαυσης .
Με την τροποποίησή αυτή αυξήθηκαν οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις των   Πυροσβεστών  Πενταετούς Υποχρέωσης όχι όμως και τα δικαιώματα .
Οι ανάγκες για περισσότερες υποχρεώσεις, σε καθήκοντα, χωρίς τα αντίστοιχα δικαιώματα των άλλων κατηγοριών προσωπικού Πενταετούς Θητείας σε ωράρια, ασφάλιση, αποδοχές, εξέλιξη,  άδειες δημιουργούν επιπλέον προβλήματα στο ήδη υπάρχον ελλιπές νομικό πλαίσιο που μας διέπει .
Οπότε η  άμβλυνση των  διαφορών και η  κατηγοριοποίηση του προσωπικού , δημιουργούν συνθήκες άνισης μεταχείρισης  και αυξάνουν τις αδυναμίες του Θεσμού,  στον τρόπο λειτουργίας του και την αποτελεσματικότητα αυτού .

Δ. Παθογένειες  του θεσμού  Πυροσβεστών  Πενταετούς  Υποχρέωσης

Οι παθογένειες που έχουμε εντοπίσει οφείλονται στον τρόπο λειτουργίας του θεσμού του Πενταετή Πυροσβέστη και στο νομοθετικό πλαίσιο το οποίο δεν τον θωρακίζει επαρκώς , με  αποτέλεσμα η αποδοχή και η αναγνώριση αυτού  από την φυσική ηγεσία των εκάστοτε διοικήσεων και του υπόλοιπου προσωπικού , να μην είναι η αναμενόμενη ή στο βαθμό που θα έπρεπε να είναι , ώστε να λειτουργήσει σωστά  ο θεσμός και να επιφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα .

Αίτια  παθογενειών : 

Ελλιπές και αντιφατικό νομικό πλαίσιο
Ελλιπή και απροσδιόριστα καθήκοντα 
Ελλιπής πιστώσεις (ωράρια εργασίας : υπερωρίες, νυχτερινά, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες)
Μερική  αποδοχή και αναγνώριση του θεσμού
Υποβάθμιση του θεσμού
Υπάρχουσα Οικονομική συγκυρία 

Ε. Αδυναμίες του θεσμού Πυροσβεστών  Πενταετούς  Υποχρέωσης 

Οι αδυναμίες είναι επακόλουθο των παθογενειών και της έλλειψης έκδοσης κανονιστικών πράξεων που εκκρεμούν για να ρυθμίσουν θέματα που αφορούν τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης όπως :

            Αίτια  αδυναμιών : 

Κατηγοριοποίηση προσωπικού 
Καθήκοντα 
Ωράρια Εργασίας
Μισθολόγιο 
Βαθμολογική εξέλιξη
Υγειονομική κάλυψη 
Άδειες
Μεταθέσεις


 1.  Συγκριτικός πίνακας προσωπικού  



ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ ΠΕΝΤΑΕΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ
1. Ασφάλιση
Δημοσίου (μετά το 2011 ασφάλιση ΙΚΑ )
ΙΚΑ
2. Σύνταξη
Δημοσίου (μετά το 2011 ΙΚΑ )
ΙΚΑ
3.Υγειονομική περίθαλψη
Δημοσίου
ΙΚΑ
4. Μισθολόγιο
Ειδικό Μισθολόγιο
Ενιαίο Μισθολόγιο
5. Μισθός
Ειδικό Μισθολόγιο & επιδόματα 1000€ - 1400€
Του Συμβασιούχου Πυροσβέστη 700€ - 900€
6. Εκπαίδευση
4μηνη Εκπαίδευση & Μετεκπαίδευση
Μακροχρόνια προϋπηρεσία σε δασικές πυρκαγιές +2μηνη Εκπαίδευση Παραρτήματα Πυροσβεστικής Ακαδημίας


7. Εκπαιδευτική ύλη της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
Σύμφωνα με το Π.Δ. 174/1983 Κανονισμός Πυροσβεστικής Σχολής
Σύμφωνα με το Π.Δ. 174/1983 Κανονισμός Πυροσβεστικής Σχολής
8. Οργανικές θέσεις
Γενικών καθηκόντων
Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης
9. Τοποθετήσεις Μεταθέσεις
Τοποθέτηση δήλωση πόλη συμφερόντων - Μετάθεση βάση Κ.Ε.Υ.Π.Σ.
Τοποθέτηση στην υπηρεσία πρόσληψης ως Συμβασιούχου Πυροσβέστη - Μετάθεση βάση Κ.Ε.Υ.Π.Σ.
10. Καθηκοντολόγιο
Πλήρη καθήκοντα σε όλες τις Πυροσβεστικές δράσεις
Πλήρη καθήκοντα δασοπυρόσβεσης δασοπροστασίας πυροπροστασίας & Επικουρικά σε άλλες Πυροσβεστικές δράσεις
11. Καθηκοντολόγιο σε έκτακτες ανάγκες
Πλήρη καθήκοντα σε όλες τις Πυροσβεστικές δράσεις
Πλήρη καθήκοντα όταν το επιβάλουν έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες και δεν επαρκεί το μόνιμο προσωπικό (παρ.3α άρθρο 98 του Ν. 4249/2014
12. Ειδικό καθηκοντολόγιο
Πλήρη καθήκοντα σε όλες τις Πυροσβεστικές δράσεις
Δεν έχει ορισθεί
13. Επιφυλακή
Διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 15, των παρ. 4 και 5 του άρθρου 23, καθώς και των παρ. 3, 4 και 5 του άρθρου 24 του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99)
Ν. 4249/2014 άρθ. 98 παρ.3 β Για την αντιμετώπιση έκτακτων και εξαιρετικών επιχειρησιακών αναγκών, ισχύουν ανάλογα οι διατάξεις του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99)
14. Ωράρια εργασίας
Πλήρη ωράριο 24ωρη λειτουργία
365 ημέρες το έτος
Πλαφόν ωρών και με τη συμπλήρωση αυτών κάλυψη μόνο πρωινής & απογευματινής βάρδιας
15. Κυριακές & Εξαιρέσιμες ημέρες
Πλήρη ωράριο (χωρίς πλαφόν ωρών)
Πλαφόν ωρών περίπου 85 ώρες για όλο το έτος
16. Νυχτερινές ώρες
Πλήρη ωράριο
Πλαφόν ωρών περίπου από 45 έως 85 ώρες όλο το έτος
17. Υπερωρίες
Πλήρη ωράριο (χωρίς πλαφόν ωρών)
Πλαφόν ωρών περίπου 15 ώρες για όλο το έτος
18. Μέσα Ατομικής Προστασίας
Πλήρες εξοπλισμός
Πλήρες εξοπλισμός πλην (κράνη αστικών πυρκαγιών στους Οδηγούς) δεν δόθηκαν
19. Βαθμολογική εξέλιξη
Μέχρι το βαθμό του Πυρονόμου
Καμία βαθμολογική εξέλιξη
20. ΠΔ 210/1992 ΚΕΥΠΣ
Υπαγωγή στον Εσωτερικό κανονισμό
Υπαγωγή στον Εσωτερικό κανονισμό (Κ.Ε.Υ.Π.Σ)
21. Αξιολόγηση
Διατάξεις που ισχύουν για Πυροσβεστικό Προσωπικό
Διατάξεις που ισχύουν για Πυροσβεστικό Προσωπικό
22. Άδειες
Κανονική - Βραχεία & όλες τις άδειες που προβλέπονται από τον Κ.Ε.Υ.Π.Σ. για το Πυροσβεστικό Προσωπικό
Κανονική - Βραχεία Εξαίρεση από τις υπόλοιπες άδειες του Κ.Ε.Υ.Π.Σ που προβλέπονται για το Πυροσβεστικό Προσωπικό
23. Δελτίο Ταυτότητας
Υπηρεσιακής Ταυτότητας Πυροσβέστη
Υπηρεσιακής Ταυτότητας Πενταετή Πυροσβέστη



Για να εκλείψουν οι παθογένειες και αδυναμίες πρέπει να απαλειφθούν οι σοβαρές διαφορές μεταξύ του προσωπικού , επιτακτική ανάγκη είναι η ομογενοποίηση του προσωπικού .


ΣΤ.  Ανάλυση αδυναμιών του Θεσμού

α. Κατηγοριοποίηση προσωπικού  

Παρατηρήσεις :
Το Πυροσβεστικό Σώμα είναι ιδιαίτερο Σώμα Ασφαλείας που διέπεται από ειδικούς γι’ αυτό οργανικούς νόμους και κανονισμούς . Κατά την εκτέλεση της αποστολής όλο το προσωπικό του Π.Σ  εφοδιάζεται με τα αναγκαία μέσα και εξοπλισμό , για την κοινή αποστολή του .  Παρόλα αυτά διακρίνουμε μεγάλες διαφορές μεταξύ του προσωπικού (Πυροσβεστικό Προσωπικό και Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης), στον τρόπο λειτουργίας, ενώ και οι δύο αυτές κατηγορίες έχουν καθαρά πυροσβεστικό και διασωστικό έργο και καθήκοντα  . 
Σύμφωνα με όλα τα ελληνικά λεξικά , πυροσβεστικό προσωπικό σημαίνει το σύνολο του προσωπικού που εργάζεται στην ίδια υπηρεσία ή σε ίδια επιχείρηση και έχει σχέση με την κατάσβεση των πυρκαγιών και τη διάσωση .

Λαμβάνοντας υπόψη ότι :

1. Το Πυροσβεστικό Σώμα είναι βραχίωνας της Πολιτικής Προστασίας της χώρας
2. Οι προκλήσεις του ΠΣ ολοένα αυξάνουν και διαρκώς γίνονται συνθετότερες στην αποστολή του
3. Τα συμβάντα επίσης συνθετότερα στην αντιμετώπιση τους λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης
4. Την αναγκαία  εμπλοκή των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης σε όλα τα συμβάν 
5. Την ανάγκη αξιοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων του υπάρχοντος προσωπικού, χωρίς διακρίσεις και τοποθέτηση αυτού, ανάλογα με την επιστημονική κατάρτιση με ανώτατες ή ανώτερες σπουδές συναφείς με το αντικείμενο εργασίας
6. Την ανάγκη αξιοποιήσεις όλου του έμψυχου δυναμικού, βάση των πραγματικών και ουσιαστικών αναγκών των Υπηρεσιών  
7. Την ανάγκη ενίσχυσης της αλληλεγγύης και του  πνεύματος ομαδικότητας
8. Τις διαφορές που λειτουργούν ως τροχοπέδη στην πρόοδο του Π.Σ και μόνο προβλήματα δημιουργούν. όταν το προσωπικό αυτό κατηγοριοποιείται, λόγω αυτών των διαφοροποιήσεων και της άνισης μεταχείρισής του

Προτείνουμε :
Την απαλοιφή των όποιων διαφορών μεταξύ του προσωπικού που δημιουργούν προβλήματα και την τροποποίηση  του άρθρου 17 του Ν. 4058/2012 με την απαλοιφή της δεύτερης ξεχωριστής κατηγορίας πυροσβεστικών υπαλλήλων και ένταξη των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης στο Πυροσβεστικό Προσωπικό όπου και ανήκει .

β.   Καθήκοντα   

Παρατηρήσεις :

 Αντιφατικός και Αντισυνταγματικός Διαχωρισμός των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης σε καθήκοντα με εξαιρέσεις του τύπου «όταν συντρέχουν ειδικοί ή έκτακτοι υπηρεσιακοί λόγοι …. να διατίθενται και σε κύριες πυροσβεστικές δράσεις,  από το υπόλοιπο Πυροσβεστικό Προσωπικό με πλήρη καθήκοντα σε πυροσβεστικές δράσεις.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι :

1. Οι ΠΠΥ είναι πυροσβεστικοί υπάλληλοι του Π.Σ.
2. Καταλαμβάνουν 4.000 οργανικές θέσεις του Π.Σ.
3. Ανήκουν στην κατηγορία ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ 
4. Έχουν μακρά προϋπηρεσία σε πυροσβεστικό έργο
5. Υφίστανται κατάλληλη εκπαίδευση και μετεκπαίδευση ανάλογη εκείνων των μονίμων πυροσβεστών
6. Τα μαθήματα και η εκπαιδευτική ύλη  είναι ίδια  με του Μόνιμου Πυροσβέστη
7. Εξετάστηκαν στην ίδια ύλη και μαθήματα και έδωσαν τις ίδιες γραπτές εξετάσεις με αυτές του μονίμου προσωπικού
8. Οι εκπαιδεύσεις στις Υπηρεσίες που είναι σε καθημερινή βάση είτε μέσω σεμιναρίων είναι η ίδια με το μόνιμο Προσωπικό
9. Φέρουν τον ίδιο ατομικό εξοπλισμό με το πυροσβεστικό προσωπικό
10. Έχουν κοινή αποστολή με το πυροσβεστικό προσωπικό

Προτείνουμε :

Την εναρμόνιση καθηκόντων των ΠΠΥ βάση πραγματικών αναγκών  ώστε απρόσκοπτα να εκτελούν τα καθήκοντα τους σε πραγματικό χρόνο και όχι μεταγενέστερο.  Το νομικό πλαίσιο που διέπει  τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης όσον αφορά τα καθήκοντα, πρέπει σαφής, πλήρες και όχι κατά περίπτωση όταν συντρέχουν ειδικοί και έκτακτοι υπηρεσιακοί λόγοι . Τροποποίηση  του άρθρου 98 παρ.3α του Ν 4249/2014 με την πλήρη εναρμόνιση των καθηκόντων των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης.     


γ.   Ωράρια Εργασίας  

Παρατηρήσεις :       

Αντιφατικός και Αντισυνταγματικός Διαχωρισμός των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης από το υπόλοιπο  Πυροσβεστικό Προσωπικό  που θεωρείται ότι βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία σε κάθε περίπτωση που καθίσταται αναγκαία η επέμβασή του ,  σε 24ωρη βάση όλες τις ημέρες του έτους και τελεί σε διαρκή ετοιμότητα για την εκπλήρωση της αποστολής του Πυροσβεστικού Σώματος.     

Λαμβάνοντας υπόψη :                                                                                                         
1. Την 24ωρη λειτουργία των Υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος  όλες τις ημέρες του έτους 
2. Το πυροσβεστικό προσωπικό τελεί σε διαρκή ετοιμότητα για την εκπλήρωση της αποστολής του 
3. Το πυροσβεστικό προσωπικό θεωρείται ότι βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία σε κάθε περίπτωση που καθίσταται αναγκαία η επέμβασή του
4. Το 5ο έτος εφαρμογής του θεσμού Πυροσβέστη Πενταετούς Υποχρέωσης 
5. Το 1/3 της δύναμης του ΠΣ  έλλειψη κονδυλίων δεν παρέχουν υπηρεσία τις  νυχτερινές ώρες, τις  Κυριακές και Αργίες, παρά  ΜΟΝΟ την πρωινή και απογευματινή βάρδια 
6. Τη διαφοροποίηση των ωραρίων των ΠΠΥ λόγω των αυξημένων αναγκών και της διασποράς  Δασικών περιπολικών μόνο κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου  
7. Την εφαρμογή του πλαφόν σε υπερωρίες, νυχτερινά, Κυριακές - Αργίες για τις ανάγκες της αντιπυρικής περιόδου,που δεν επαρκούν  όταν υπάρχουν εκτεταμένα περιστατικά δασικών πυρκαγιών
8. Την αποδυνάμωση των υπηρεσιών σε προσωπικό και την οριακή λειτουργία αυτών, εν αντιθέσει  όταν λειτουργεί με όλη τη δύναμη της .
9. Τις πραγματικές ανάγκες των Υπηρεσιών σε προσωπικό όλο το 24ωρο 
                                                                                                                                                                                                                                              
Προτείνουμε :

Την εφαρμογή πλήρους ωραρίου εργασίας των ΠΠΥ βάση πραγματικών αναγκών των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών και Κλιμακίων. Την ενίσχυση και τη στελέχωση αυτών με το ήδη υπάρχων, επί  24ωρου βάσεως όλες τις ημέρες του έτους για την εκπλήρωση της αποστολής του Πυροσβεστικού Σώματος.  

δ.   Μισθολόγιο 
   
Παρατηρήσεις :

Ο θεσμός της Πενταετούς Θητείας έχει εφαρμοσθεί στις Ένοπλες Δυνάμεις και στην Ελληνική Αστυνομία, τα μισθολόγια δε που διέπουν τις αντίστοιχες κατηγορίες προσωπικού όπως  (Επαγγελματίες Οπλίτες, Συνοριακούς Φύλακες και Ειδικούς Φρουρούς) είναι τα ΕΙΔΙΚΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΝΣΤΟΛΩΝ εν αντιθέσει οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης υπάγονται στο Ενιαίο Δημοσιοϋπαλληλικό Μισθολόγιο του Ν. 4024/2011, εν τούτης εξαιρούνται ακόμα και των διατάξεων του νόμου που τους διέπει  σε επιδόματα τα οποία προβλέπονται αλλά δεν δίνονται ..

Λαμβάνοντας υπόψη ότι :

1.   Οι μηνιαίες αποδοχές των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης είναι αυτές που λαμβάνουν ως εποχικοί πυροσβέστες ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας τους και την οικογενειακή τους κατάσταση 
2.    Οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης είναι Ένστολο Προσωπικό και έχουν  κοινή αποστολή με το πυροσβεστικό προσωπικό
3.    Την εξαίρεση των  Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης αν και ένστολο προσωπικό από το  Ειδικό Μισθολόγιο του πυροσβεστικού προσωπικού 
4.     Τις μεγάλες μισθολογικές διαφορές και αποκλίσεις των αποδοχών των ΠΠΥ που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και στο διπλάσιο 
5.     Την ένταξη στα Ειδικά Μισθολόγια όλων των Ένστολων Πενταετούς θητείας 
α) Οι Συνοριακοί Φύλακες & Ειδικοί Φρουροί λαμβάνουν, επιπλέον από το βασικό μισθό του μισθολογικού τους κλιμακίου και το επίδομα χρόνου υπηρεσίας, τα λοιπά επιδόματα και τις αποζημιώσεις που λαμβάνει αστυφύλακας 
β) Οι Επαγγελματίες Οπλίτες με την κατάταξή τους λαμβάνουν μισθό λοχία μη Παραγωγικής Σχολής και στη συνέχεια ακολουθούν μισθολογικές προαγωγές, 

Προτείνουμε :

Την ένταξη των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης ως ένστολο προσωπικό στο Ειδικό Μισθολόγιο των Ένστολων, όπως έχει εφαρμοστεί   σε αντίστοιχες περιπτώσεις κατηγοριών προσωπικού Πενταετούς Θητείας στην ΕΛ.ΑΣ και Ένοπλες Δυνάμεις 


ε.   Βαθμολογική εξέλιξη  

Παρατηρήσεις :

Ανεπίτρεπτη νομικά - ηθικά εξαίρεση των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης από τις βαθμολογικές  προαγωγές εν συγκρίσει με αντίστοιχες κατηγορίες προσωπικού όπως  (Επαγγελματίες Οπλίτες, Συνοριακούς Φύλακες και Ειδικούς Φρουρούς) που εξελίσσονται βαθμολογικά . 

Λαμβάνοντας υπόψη ότι :

1. Οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης υπάγονται στις διατάξεις του Κ.Ε.Υ.Π.Σ.
2. Βρίσκονται υπό έντονη ιεραρχική δομή
3. Αξιολογούνται για τα ουσιαστικά τους προσόντα συντάσσονται εκθέσεις ικανότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για την αξιολόγηση των προσόντων των Πυροσβεστών.
4. Είναι ένστολο προσωπικό με πυροσβεστικό έργο, αλλά δεν προάγονται βαθμολογικά
5. Σε ανάλογες περιπτώσεις εφαρμογής της Πενταετούς Θητείας, όπως ΕΛ.ΑΣ και Ένοπλες Δυνάμεις υπάρχει βαθμολογική εξέλιξη 


Προτείνουμε :

Την βαθμολογική εξέλιξη των  Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης όπως αυτή έχει εφαρμοστεί   σε αντίστοιχες περιπτώσεις κατηγοριών προσωπικού Πενταετούς Θητείας στην ΕΛ.ΑΣ και Ένοπλες Δυνάμεις 


στ.  Υγειονομική κάλυψη 

Παρατηρήσεις :

 Διαχωρισμός των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης ως ξεχωριστή κατηγορία προσωπικού και στην υγειονομική περίθαλψη βάση του Ν. 3938/2011 άρθρο 15 παρ.16 υπάγονται στο Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων εν αντιθέσει με το  Πυροσβεστικό Προσωπικό που έχουν ασφάλεια δημοσίου. 

Λαμβάνοντας υπόψη :

1. Τις  εκθέσεις σε πολλά προϊόντα καύσης, καπνό, αέρια, τοξικά και χημικές ουσίες που εκλύονται στον τόπο της πυρκαγιάς 
2. Τις ασθένειες που μπορούν να προκύψουν λόγο της εργασίας σε περιβάλλον με ιδιαίτερα επιβλαβές περιβάλλον 
3. Τον κίνδυνο ατυχήματος, λόγω της χρήσης βαρέων μηχανημάτων και συστημάτων διάσωσης και μεταφοράς εξοπλισμού επεμβάσεων και επικίνδυνων διεισδύσεων σε ιδιαίτερα στενούς χώρους, εκθέσεις σε υψηλές θερμοκρασίες και καπνούς
4. Σε περίπτωση ασθένειας οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης για την υγειονομική τους περίθαλψη και τις αναρρωτικές άδειες, υπάγονται ασφαλιστικά στο  ΙΚΑ 
5. Κατά το χρονικό διάστημα  ασθένειας, νοσηλείας  και ανάρρωσης διακόπτεται η μισθοδοσία των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης μέχρι την επάνοδό τους  στην υπηρεσία 
6. Το χρονικό διάστημα διακοπής της μισθοδοσίας, η όποια χρηματική αποζημιώση για λόγους υγείας, καταβάλετε από το ΙΚΑ 
7. Οι  Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης σε περίπτωση ασθενείας, πέραν του προβλήματος υγείας, αντιμετωπίζουν επιπλέον  έξοδα μετακίνησης, νοσηλείας αλλά και φαρμακευτικής αγωγής 
8. Λόγω της υπάρχουσας κατάστασης από τις ισχύουσες διατάξεις και με τη διακοπή της μισθοδοσίας, αδυνατούν να καλύψουν βασικές τους υποχρεώσεις  
9. Η διαδικασία έγκρισης της καταβολής αποζημίωσης από το ΙΚΑ στο δικαιούχο απαιτεί ένα μεγάλο χρονικό διάστημα 
   

Προτείνουμε :

Την τροποποίησή της παρ. 16 του άρθρου 15 του Ν. 3938/2011 Οι Πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης ασφαλίζονται για σύνταξη στο Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΙΚΑ) και για υγειονομική περίθαλψη στην ασφάλεια δημοσίου.  


ζ.   Άδειες 

Παρατηρήσεις :

  Επίσης ανεπίτρεπτος νομικά και ηθικά, διαχωρισμός των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης ως ξεχωριστή κατηγορία προσωπικού , που τους αφήνει εκτός ρύθμισης αδειών του Πυροσβεστικού Προσωπικού, βάση του Ν. 4058/2012 άρθρο 17 κατηγορίες προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος και του Π.Δ. 3/10-01-2014  Άρθρο 98 παρ. 1. Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται στους πυροσβεστικούς υπαλλήλους που ανήκουν στο πυροσβεστικό προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος

 1. Κανονική άδεια
 2. Κανονική άδεια με μειωμένες αποδοχές
 3. Βραχεία άδεια
 4. Αναρρωτική άδεια
 5. Άδεια χωρίς αποδοχές
 6. Άδεια κύησης−τοκετού
 7. Άδεια ανατροφής τέκνου
 8. Άδεια διευκολύνσεων λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων και ιατρικώς υποβοηθούμενης    αναπαραγωγής
 9. Εκπαιδευτική άδεια και άδειες για επιμορφωτικούς
 ή επιστημονικούς λόγους στην ημεδαπή ή την αλλοδαπή
10. Άδεια εξετάσεων και άδειες φοιτώντων σε Σχολές
11. Ειδικές άδειες
12. Άδεια αιμοδοσίας.

Λαμβάνοντας υπόψη :

Την εξαίρεση των  Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης από τις άδειες για τις οποίες προβλέπονται για το πυροσβεστικό προσωπικό, πλην της κανονικής , βραχείας και αιμοδοσίας η οποίες δίνονται κατ΄ εξαίρεση. 

Προτείνουμε :

Την ένταξη των  Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης στο Πυροσβεστικό Προσωπικό  και την πλήρη  ενσωμάτωση τους στις διατάξεις του Κ.Ε.Υ.Π.Σ. που αφορούν τις άδειες του πυροσβεστικού προσωπικού, από τις οποίες εξαιρούνται. 



Ζ. Λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους που δημιουργούν προβλήματα και είναι η τροχοπέδη στην πρόοδο του Πυροσβεστικού Σώματος

1.  Τις παθογένειες και αδυναμίες  του θεσμού
2.  Τα αίτια των παθογενειών 
3.  Τις διαφοροποιήσεις μεταξύ του προσωπικού του Π.Σ 
4.  Τις συνθήκες άνισης μεταχείρισης    
5.  Το διαχωρισμό που δυσχεραίνει το Πυροσβεστικό Έργο 
6.  Την απαλοιφή των όποιων διαφορών
7.  Την ενίσχυση του πνεύματος ομαδικότητας  
8.  Την αύξηση  της αλληλεγγύης και το σεβασμό του ατόμου 
9.  Τα 4 χρόνια λειτουργίας του θεσμού
10. Τις αντίστοιχες περιπτώσεις εφαρμογής του θεσμού σε άλλους φορείς 
11. Το απόλυτα αναγνωρισμένο γεγονός ότι τελούμε στις ίδιες συνθήκες με τους συναδέλφους μας του μονίμου Πυροσβεστικού Προσωπικού. 

Συνοψίζοντας 

Για την απρόσκοπτη και αποτελεσματική εκπλήρωση της αποστολής του Πυροσβεστικού Σώματος, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ η απαλοιφή των όποιων   διαφοροποιήσεων σε καθήκοντα , ωράρια , επιφυλακές , βαθμολογική εξέλιξη, υγειονομική κάλυψη, άδειες , μισθολόγιο , κ.α . 
Διάθεση του προσωπικού στο σύνολο του , ώστε να αντιμετωπίζονται οι έκτακτες ανάγκες που χρίζουν άμεσων ενεργειών,  σε πραγματικό χρόνο εξέλιξης του συμβάντος και όχι μεταγενέστερα αυτού.  Άλλωστε αυτός είναι ο σκοπός  της 24ωρης λειτουργίας των Υπηρεσιών όλο το χρόνο . 

Τις διατάξεις του Νόμου 2936/01 Επαγγελματίες Οπλίτες όπως ισχύει με το Ν.3036/02  και το Ν.3648/08 

Άρθρο 5 
1. Οι Επαγγελματίες Οπλίτες ... Μετά τη συμπλήρωση της "επταετούς" υπηρεσίας μπορούν να μονιμοποιηθούν, ύστερα από αίτησή τους, με το βαθμό που φέρουν, εφόσον: 
α. Επιτύχουν σε γραπτές εξετάσεις δοκιμασίας και 
β. Κριθούν για μονιμοποίηση από τα αρμόδια γι' αυτούς Συμβούλια Κρίσεων των οικείων Γενικών Επιτελείων των Ενόπλων Δυνάμεων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη τους ατομικούς τους φακέλους. 

Τις διατάξεις του  Νόμου 3181/2003 Ρύθμιση θεμάτων Συνοριακών Φυλάκων και Ειδικών Φρουρών 

Άρθρο 1
Οι συνοριακοί φύλακες αποτελούν ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού ... Μετά τη συμπλήρωση της πενταετούς υπηρεσίας, στην οποία περιλαμβάνεται και ο χρόνος εκπαίδευσης, μπορούν να παραμείνουν μόνιμα στο Σώμα, ύστερα από αίτηση τους, εφόσον κριθούν ικανοί από το πρωτοβάθμιο συμβούλιο κρίσεων αστυφυλάκων, αρχιφυλάκων και ανθυπαστυνόμων. Η αίτηση για μονιμοποίηση υποβάλλεται έξι τουλάχιστον μήνες πριν από τη συμπλήρωση της πενταετίας...

Πρωτοβουλία νομοθετικών ρυθμίσεων και έκδοσης νέων πράξεων για την απαλοιφή διαφορών του προσωπικού .  

Το όποιο «έρεισμα» στις ανωτέρω ανεπίτρεπτες νομικά και ηθικά διακρίσεις οφείλετε στον απόλυτα καθαρά τυπικό (και όχι ουσιαστικό) διαχωρισμό του πυροσβεστικού προσωπικού σε ΜΟΝΙΜΟΥΣ και ΕΠΙ ΘΗΤΕΙΑ, διότι έχουμε σχεδόν ή απόλυτα τα ίδια ουσιαστικά και τυπικά προσόντα, παρέχουμε την ίδια εργασία, στις ίδιες συνθήκες και για επιχειρησιακούς και υπηρεσιακούς καθαρά λόγους διεπόμαστε από τις ίδιες διατάξεις, όπως η ιδιαίτερη ιεραρχία, κανόνες πειθαρχίας, στολή, ειδικό δελτίο ταυτότητας κλπ. Συνεπώς, όχι μόνον ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ, η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΑΣ, όπως προαναφέρθηκε από το Μόνιμο Πυροσβεστικό Προσωπικό, αλλά ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ η πλήρη νομοθετική εξομοίωσή μας μ’ αυτό.

Προτείνουμε :
Την ομογενοποίηση του Πυροσβεστικού Σώματος, προτείνουμε τη μονιμοποίηση όλων όσων κατέχουν τη θέση του Πυροσβέστη Πενταετούς Υποχρέωσης