Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ; Προβληματισμός στην Πυροσβεστική για την στελέχωση των περιφερειακών αεροδρομίων



Με υπαλλήλους που διατίθενται από άλλες υπηρεσίες της Πυροσβεστικής της περιοχής μας, ενισχύεται το κλιμάκιο της υπηρεσίας του αεροδρομίου της Ρόδου, γεγονός που έχει προκαλέσει την αντίδραση της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Νήσου Ρόδου και Δωδεκανήσου.

Ήδη στην Αθήνα για σχετική εκπαίδευση βρίσκονται 4 υπάλληλοι από το Πυροσβεστικό κλιμάκιο Λαέρμων και 4 από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ρόδου, στο πλαίσιο των όσων έχουν συμφωνηθεί με τη Fraport για την ενίσχυση της πυρασφάλειας των αεροδρομίων.

Σύμφωνα με την Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Νήσου Ρόδου και Δωδεκανήσου, η κύρωση των συμβάσεων παραχώρησης, διαχείρισης και λειτουργίας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου  και της εταιρίας FRAPORT, με τον ν.4389/2016 (ΦΕΚ 94 τ. Α’/27 -05-2016), στο κομμάτι της πυρόσβεσης και διάσωσης που είναι το αντικείμενο εργασίας τους, έγινε βιαστικά με μεγάλη προχειρότητα, δίχως προεργασία και πλάνο για τα προβλήματα που θα επακολουθούσαν.

Μιλώντας στη «Ροδιακή» ο πρόεδρος της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Νήσου Ρόδου και Δωδεκανήσου κ. Γιάννης Χατζηκυριάκος, ξεκαθάρισε ότι «για το γενικό πλαίσιο της σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου  και της εταιρίας FRAPORT, η Ένωση Πυροσβεστών της περιοχής μας εξαρχής είχε ξεκάθαρη θέση, την οποία εξέφρασε πρόσφατα μάλιστα με έγγραφό της στους Βουλευτές Δωδεκανήσου.

Συγκεκριμένα καταθέσαμε την άποψη ότι με την εν λόγω συμφωνία και την παραχώρηση των 14 κερδοφόρων Περιφερειακών Αεροδρομίων στην εταιρία Γερμανικών συμφερόντων FRAPORT, η συγκεκριμένη εταιρία μόνο θα εισπράττει και το Ελληνικό Κράτος μόνο θα πληρώνει»



Ο κ. Χατζηκυριάκος πρόσθεσε ότι επίσης έχουν καταθέσει «πολλά παραδείγματα που επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Απαλλαγή από επιβολή ΕΝΦΙΑ, απαλλαγή από πληρωμή σε υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, δικαίωμα αναπροσαρμογής ανά πάση στιγμή των αεροναυτικών τελών για τους επιβαίνοντες,  απαλλαγή από έξοδα περιβαλλοντολογικών μελετών, δικαίωμα απολύσεων και υποχρέωση του Κράτους να αποζημιώσει την Εταιρία σε περίπτωση δικαστικής διαμάχης με τυχόν απολυμένο, δυνατότητα επιλογής ποιες υπηρεσίες (snack bar, rent a car….) επιθυμεί να κρατήσει με ταυτόχρονη υποχρέωση του Κράτους να αποζημιώσει τις εταιρίες αυτές, είναι μερικά μόνο από τα προνόμια της συγκεκριμένης εταιρίας και δεσμεύσεις της Κυβέρνησης».

Παράλληλα όμως καταθέτουν τους προβληματισμούς τους γιατί οι βασικοί όροι συμφωνίας που υπεγράφησαν, μεταξύ Πυροσβεστικού Σώματος και FRAPORT, για την παροχή των σχετικών υπηρεσιών πυρόσβεσης και διάσωσης, δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές στο Δευτεροβάθμιά αντιπροσωπευτικό συνδικαλιστικό τους όργανο.

«Δεν γνωρίζουμε επισήμως ούτε τον τελικό αριθμό συναδέλφων που ζήτησε η FRAPORT  για την επάνδρωση των συγκεκριμένων 14 αεροδρομίων, αλλά ούτε για κάθε αεροδρόμιο ξεχωριστά.

Δεν γνωρίζουμε εάν έχει καλυφθεί ο απαιτούμενος αριθμός με αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος συναδέλφων μας ανά της Ελλάδα. Και αν ναι με ποια κριτήρια θα πραγματοποιηθούν οι συγκεκριμένες μεταθέσεις;

Είναι ανώφελο να προσπαθήσουν τα καλύψουν τα κενά των υπηρεσιών των αεροδρομίων με μεταθέσεις μέσα από την ίδια Περιφέρεια, όπως επιχειρείται στη Ρόδο. Δεν είναι λύση να αδειάσουν μία Πυροσβεστική Υπηρεσία ή Κλιμάκιο ώστε να καλύψουν τα κενά μίας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αεροδρομίου.  

Όπως επίσης δεν είναι λύση να αδειάσουν μία Πυροσβεστική Υπηρεσία μίας Περιφέρειας για να καλύψουν τα κενά μίας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αεροδρομίου άλλης Περιφέρειας. Τα προβλήματα θα τα βρούμε ξανά μπροστά μας» τόνισε ο κ. Χατζηκυριάκος.

Παράλληλα οι συνδικαλιστές πυροσβέστες διερωτώνται τι πρόκειται να γίνει σε περίπτωση που δεν συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός Πυροσβεστών σε κάποιο από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, από πού θα καλύψουν τους υπόλοιπους; Θα μετακινήσουν άτομα δίχως τη θέλησή τους;

Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε ο κ. Χατζηκυριάκος, ήδη υπάρχουν πληροφορίες οι οποίες αναφέρουν ότι «από τον Φεβρουάριο του 2017, η FRAPORT αναλαμβάνει επισήμως και ο συγκεκριμένος αριθμός συναδέλφων που απαιτούν θα πρέπει να έχει μετατεθεί στις συγκεκριμένες Πυροσβεστικές Υπηρεσίες.

Εδώ γεννιέται ένα άλλο μεγάλο ερώτημα σε τι κτιριακές υποδομές; Στους τρεις προκατασκευασμένους οικίσκους συνολικού εμβαδού 100τ.μ. που έχει η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Αεροδρομίου Ρόδου;

Όλα αυτά και άλλα τόσο προβλήματα που θα τα βρούμε μπροστά μας, μας κάνουν να είμαστε επιφυλακτικοί στο αν το όλο εγχείρημα θα είναι προς όφελος των συμπολιτών μας ή απλά της συγκεκριμένης εταιρίας» κατέληξε ο πρόεδρος της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Νήσου Ρόδου και Δωδεκανήσου.


Πηγή : rodiaki.gr