Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

ΤΕΛΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ Π.Σ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ  ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ  ΠΕΝΤΑΕΤΟΥΣ  ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ
& ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ


Θέσεις  μας  στα άρθρα που περιλαμβάνονται στο Ν/Σ της Αναδιάρθρωσης του Πυροσβεστικού Σώματος στην τελική του μορφή όπως έχει κατατεθεί στη Διαρκή  Επιτροπή της Βουλή, , και μας αφορούν.                                              
Σίγουρα τέτοιου είδους ενέργειες αποσκοπούν στην πρόοδο του οποιουδήποτε κλάδου για την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν κατά καιρούς.                                            
Πρόκειται  για τις προτάσεις μας  έτσι όπως εμείς πιστεύουμε ότι θα είναι πραγματικά ωφέλιμη μια τέτοια Αναδιάρθρωση στο Πυροσβεστικό Σώμα και θα βοηθήσει κατ’ επέκταση στην εύρυθμη λειτουργία του, ώστε να γίνουμε περισσότερο αποτελεσματικοί προς όφελος πάντα του τόπου μας.
Τα Άρθρα 65, 70, 74, 76, 83, 89, 93, 99 του νομοσχεδίου της αναδιάρθρωσης του Π.Σ που αφορούν τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης  και τροποποιήσειςάρθρων του Ν. 3938/2011


Άρθρο 65
Χαρακτήρας Π.Σ. και πυροσβεστικού προσωπικού
Το άρθρο 3 του ν. 3511/2006 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 3
Χαρακτήρας Υπηρεσίας και προσωπικού
1. Το Πυροσβεστικό Σώμα είναι ιδιαίτερο Σώμα Ασφαλείας, διέπεται από ειδικούς γι’ αυτό οργανικούς νόμους και κανονισμούς και για την εκτέλεση της αποστολής του εφοδιάζεται με τα αναγκαία μέσα και εξοπλισμό. 
2. Το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος διακρίνεται στις εξής κατηγορίες:
α. Πυροσβεστικό Προσωπικό
β. Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης και
γ. Πολιτικό Προσωπικό.
Το πυροσβεστικό προσωπικό είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, έχει ιδιαίτερη ιεραρχία και δικούς του κανόνες πειθαρχίας, εφοδιάζεται με ειδικό δελτίο ταυτότητας και φέρει στολή. Διέπεται από δικούς του οργανικούς νόμους και κανονισμούς και μόνο για όποια θέματα δε ρυθμίζονται από αυτούς, εφαρμόζεται η νομοθεσία που ισχύει για τους πολιτικούς δημόσιους υπαλλήλους. 

4. Όλες οι Υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος και το πυροσβεστικό προσωπικό του τελούν σε διαρκή ετοιμότητα για την εκπλήρωση της αποστολής τους. Για το σκοπό αυτό οι Υπηρεσίες λειτουργούν σε 24ωρη βάση όλες τις ημέρες του έτους και το πυροσβεστικό προσωπικό θεωρείται ότι βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία σε κάθε περίπτωση, που καθίσταται αναγκαία η επέμβασή του.
 5. Με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καθορίζονται:
    α. Ο κανονισμός στολών του πυροσβεστικού, επί θητεία και εποχικού προσωπικού, ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού δελτίου ταυτότητας του πυροσβεστικού προσωπικού, καθώς επίσης τα εφόδια, τα μέσα και ο εξοπλισμός, που φέρει κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του.                                                                                                                                                                «Με απόφαση του Υπουργού ΠΡΟ.ΠΟ. καθορίζονται ο τρόπος και ο χρόνος λειτουργίας του Π.Σ., ο χρόνος εργασίας του προσωπικού και τα σχετικά με αυτά.   
    γ. Ο τρόπος και ο χρόνος λειτουργίας των Υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος, ο χρόνος εργασίας του προσωπικού του και τα σχετικά με αυτή δικαιώματα και υποχρεώσεις από την εκτέλεση της υπηρεσίας του σύμφωνα με την αντίστοιχη κείμενη νομοθεσία που διέπει την Υπηρεσία.
    
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:                                                                                                                      
Όλες οι Υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος και το πυροσβεστικό προσωπικό  τελούν σε διαρκή ετοιμότητα για την εκπλήρωση της αποστολής τους. Για το σκοπό αυτό οι Υπηρεσίες λειτουργούν σε 24ωρη βάση όλες τις ημέρες του έτους και το πυροσβεστικό προσωπικό θεωρείται ότι βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία σε κάθε περίπτωση που καθίσταται αναγκαία η επέμβασή του.

Παρά ταύτα τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης  εφαρμόζεται  πλαφόν ωρών σε υπερωρίες, νυχτερινά, Κυριακές και Αργίες, οι οποίες  δεν επαρκούν  ούτε για την κάλυψη των αναγκών  τις αντιπυρικής περιόδου.                                                                                                       Με την συμπλήρωση των ωρών αυτών δεν εργαζόμαστε μετά  τη 10η βραδινή, τις Κυριακές – Αργίες με αποτέλεσμα την απογύμνωση και η αποδυνάμωση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών και Κλιμακίων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα πλήρους επάνδρωσης και στελέχωσης  του ήδη υπάρχοντος  προσωπικού. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:                                                                                                                                   Η άνιση μεταχείριση του προσωπικού δεν αντικατοπτρίζει σε καμία των περιπτώσεων, την αποστολή που κλίνεται να αντιμετωπίσει και να φέρει σε πέρας το Π.Σ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ: :                                                                                                                             
          1. Πώς είναι δυνατόν όταν το πυροσβεστικό προσωπικό  τελεί υπό διαρκή ετοιμότητα για την εκπλήρωση της αποστολής του, μέρος αυτού να τελεί υπό καθεστώς διαφορετικού ωραρίου από αυτό που εφαρμόζεται ?  
                                                                                                                                     
 2. Πώς είναι δυνατόν όταν παρατηρούνται έκτακτες ανάγκες λόγο δασικών πυρκαγιών, έντονων καιρικών φαινομένων  που χρίζουν ενέργειες άμεσης αντιμετώπισης από όλο το διαθέσιμο προσωπικό να γίνονται εξαιρέσεις  αυτού του τύπου, καθώς οι Υπηρεσίες λειτουργούν σε 24ωρη 365 ημέρες το χρόνο ?                                                                           
Εμείς θα συνεχίζουμε να εργαζόμαστε καλύπτοντας μόνο την πρωινή και την απογευματινή βάρδια, χωρίς Κυριακές,  αργίες και υπερωρίες,  όταν οι υπηρεσιακές ανάγκες το απαιτούν ? 

3.  Συνεπώς τίθενται ερωτήματα για ποιους λόγους μας διαχωρίζετε σε μια άλλη κατηγορία βάσει του Ν. 4058/2012 άρθρο 17 κατηγορίες προσωπικού Π.Σ :

Το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος διακρίνεται στις εξής κατηγορίες:
α. Πυροσβεστικό Προσωπικό
β. Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης και
γ. Πολιτικό Προσωπικό 
Αφού σύμφωνα με όλα τα ελληνικά λεξικά που έχουμε ανατρέξει  πυροσβεστικό προσωπικό σημαίνει το σύνολο του προσωπικού που εργάζεται στην ίδια  υπηρεσία ή σε ίδια επιχείρηση και έχει σχέση με την κατάσβεση των πυρκαγιών και αυτός είναι ο λόγος που προσληφθήκαμε και  αποδεικνύεται περίτρανα από τα καθήκοντα που μας έχουν ανατεθεί !!!!    Μήπως όμως αυτό σημαίνει ότι κάποιοι  θέλουν να υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός  και που αυτό συμβάλλει και δυσχεραίνει το έργο του Πυροσβεστικού Σώματος και δεν ευνοεί την ομογενοποίηση του προσωπικού?

4.  Επιπροσθέτως, στον ίδιο νόμο η παράγραφος 1 του άρθρου 9 του ν. 3511/2006, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1του π. δ. 194/2008 (Α΄ 254), την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του π. δ. 96/2009 (Α΄ 123) και την παράγραφο 1του άρθρου 1 του π. δ. 121/2010 (Α΄ 198), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

Οι οργανικές θέσεις, κατά κατηγορία, βαθμό και ειδικότητα, του πυροσβεστικού προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος είναι οι εξής:
Α) Γενικών Καθηκόντων:
Μέσα στις οποίες μας τοποθετείτε και εμάς?
Τελικά μπορείτε να μας ξεκαθαρίσετε , τι είμαστε και που θέλετε να μας εντάξετε?

                                                                                                                          
Άρθρο 70
Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Ακαδημίας-Εθνική Σχολή Πολιτικής Προστασίας (Ε.Σ.ΠΟ.Π.)

1. Η Πυροσβεστική Ακαδημία αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και η εποπτεία σε αυτήν ασκείται από τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη διά του Επιτελείου του Πυροσβεστικού Σώματος και από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.
2. Η Πυροσβεστική Ακαδημία διέπεται από το π.δ. 174/1983 (Α΄ 68), όπως ισχύει, από τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 3511/2006 (Α’ 258) και από τις διατάξεις του παρόντος.
3. Η παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 3511/2006 (Α’ 258) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«2. Η Πυροσβεστική Ακαδημία περιλαμβάνει τις ακόλουθες Σχολές:
     α. Σχολή Ανθυποπυραγών.
     β. Σχολή Αρχιπυροσβεστών.
     γ. Σχολή Πυροσβεστών.
     δ. Σχολή Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης.
     ε. Εθνική Σχολή Πολιτικής Προστασίας (Ε.Σ.ΠΟ.Π).».
19. α. Στην Πυροσβεστική Ακαδημία ιδρύεται Εθνική Σχολή Πολιτικής Προστασίας (Ε.Σ.ΠΟ.Π). 
        β. Στην Ε.Σ.ΠΟ.Π εισάγονται για θεωρητική και πρακτική κατάρτιση, εκπαίδευση και μετεκπαίδευση στις νέες εξελίξεις πολιτικής προστασίας εθελοντές πολιτικής προστασίας, δημόσιοι υπάλληλοι και, υποχρεωτικώς, υπάλληλοι των Ο.Τ.Α. και δημοσίων φορέων που εμπλέκονται στην πολιτική προστασία, μετά από σχετική πρόσκληση του Διοικητή της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στην οποία καθορίζεται ο αριθμός των θέσεων και τα κριτήρια επιλογής, κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας Διεύθυνσης της Συντονιστικής Αρχής Πολιτικής Προστασίας. 
      γ. Τα προγράμματα κατάρτισης, εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης της Ε.Σ.ΠΟ.Π καταρτίζονται από το εκπαιδευτικό συμβούλιο μετά από εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης της Συντονιστικής Αρχής Πολιτικής Προστασίας και εγκρίνονται από τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας.                         
Τα προγράμματα αυτά διαρκούν κατ’ ελάχιστον δύο (2) μήνες και δεν υπερβαίνουν τους έξι (6) μήνες. Για τη συμμετοχή στα προγράμματα αυτά χορηγείται βεβαίωση παρακολούθησης, η οποία υπογράφεται από το Διοικητή της Πυροσβεστικής Ακαδημίας. 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:                                                                                                  
Στο πλαίσιο της ανωτέρω αποστολής στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας υπάγεται το Πυροσβεστικό Σώμα, το οποίο συνιστά τον επιχειρησιακό της βραχίονα .                                           
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:                                                                                                                    
1.  Η  ίδρυση της Εθνικής Σχολής Πολιτικής Προστασίας (Ε.Σ.ΠΟ.Π)  στην Πυροσβεστική Ακαδημία, έχει άμεση σχέση με την κατάρτιση  την εκπαίδευση και τη μετεκπαίδευση : 
α. Όλου του Πυροσβεστικού προσωπικού μιας και αυτό υπάγεται στη Γ.Γ.Π.Π ?
β. Μόνο του Πυροσβεστικού προσωπικού με  καθήκοντα δασοπροστασίας  (όπως αναφέρεται στο άρθρο 93ιβ του πολυνομοσχεδίου) που θα διατίθεται για την υποβοήθηση και υποστήριξη δράσεων προληπτικής πυροπροστασίας και πολιτικής προστασίας ? 
2. Μετά το πέρας  των προγραμμάτων κατάρτισης, εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης της (Ε.Σ.ΠΟ.Π) χορηγείται βεβαίωση παρακολούθησης . Η χρονική διάρκεια παρακολούθησης των προγραμμάτων (κατ’ ελάχιστον δύο (2) μήνες και δεν υπερβαίνουν τους έξι (6) μήνες) θα καθορίζεται:
α. Από το αν είναι κατάρτιση, εκπαίδευση ή μετεκπαίδευση ?
β. Θα είναι ισότιμο για όλους όσους το παρακολουθούν ανεξάρτητα της χρονικής περιόδου ?
γ. Ανάλογα με τη χρονική περίοδο παρακολούθησης θα κατηγοριοποιείται σε βαθμίδες ?

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:                                                                                                                                            Η κατάρτιση, η εκπαίδευση και η μετεκπαίδευση που θα  αφορά το Πυροσβεστικό προσωπικό να δίνει πλήρη καθήκοντα σε όλες τις δράσεις, μιας και αυτό είναι ο βραχίονας της Γ.Γ.Π.Π. και όχι επικουρικά ή υποβοηθητικά. 

ΠΡΟΣΟΧΗ

Άρθρο 74
Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού

1. Το άρθρο 9 του ν. 3511/2006 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Άρθρο 9
Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού

1. Οι οργανικές θέσεις, κατά κατηγορία, βαθμό και ειδικότητα, του πυροσβεστικού προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος είναι οι εξής: 

ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ
Α) Γενικών Καθηκόντων:  

Αντιστράτηγοι Πυροσβεστικού Σώματος 3
Υποστράτηγοι Πυροσβεστικού Σώματος 6
Αρχιπύραρχοι 25
Πύραρχοι (παραγωγικής σχολής) 59
Αντιπύραρχοι (παραγωγικής σχολής) 127
Αντιπύραρχος(σχολής μετεκπαίδευσης) 1
Επιπυραγοί (παραγωγικής σχολής) 134
Επιπυραγοί (σχολής μετεκπαίδευσης) 4
Πυραγοί (παραγωγικής σχολής) 195
Πυραγοί (σχολής μετεκπαίδευσης) 7
Υποπυραγοί − Ανθυποπυραγοί                            (παραγωγικής σχολής) 790
Υποπυραγοί − Ανθυποπυραγοί                                       (σχολής μετεκπαίδευσης) 47
Πυρονόμοι (παραγωγικής σχολής) 212
Αρχιπυροσβέστες (παραγωγικής σχολής) 2946
Αρχιπυροσβέστες (μη παραγωγικής σχολής) –Πυροσβέστες 3909
Πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης 4000
ΣΥΝΟΛΟ 12.465


Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη μπορεί να αυξάνονται ή να μειώνονται ή να συστήνονται νέες οργανικές θέσεις των κατηγοριών και ειδικοτήτων του πυροσβεστικού προσωπικού, να ανακατανέμονται οργανικές θέσεις σε κεντρικές και περιφερειακές υπηρεσίες, και να καταργούνται ειδικότητες του προσωπικού αυτού

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:                                                                                            
Οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης εντάσσονται στο προσωπικό Γενικών Καθηκόντων και καταλαμβάνουν 4000 οργανικές θέσεις του πυροσβεστικού προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος .

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ: :                                                                             
 Εφόσον ανήκουμε στην κατηγορία του προσωπικού Γενικών Καθηκόντων, γιατί τα καθήκοντα των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης που αφορούν άλλες πυροσβεστικές δράσεις είναι επικουρικά και όχι κύρια ?               
1. Γιατί αυτών που αφορούν άλλες πυροσβεστικές δράσεις είναι « επικουρικά » ?                
2. Γιατί τα καθήκοντα   ( που αναφέρονται στο άρθρο 92ίβ του πολυνομοσχεδίου ) και αφορούν  δράσεις προληπτικής πυροπροστασίας και πολιτικής προστασίας είναι πάλι «υποβοηθητικά »  ?    
3. Γιατί με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μεταγενέστερα με πρόταση των Υπουργών Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη μπορεί να αυξάνονται ή να μειώνονται ή να συστήνονται νέες οργανικές θέσεις των κατηγοριών και ειδικοτήτων του πυροσβεστικού προσωπικού  ? 
α. Με ποιά κριτήρια ? 
β. Οικονομικά κριτήρια ? 
γ. Βάσει των πραγματικών αναγκών ? 
δ. Βάσει νέων αρμοδιοτήτων επιπλέον καθηκόντων που προστίθενται στο Π.Σ. ?      
                                         
Απαλοιφή όλου του άρθρου 74 που αφορούσε τις οργανικές θέσεις 

Άρθρο 74
Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού

(Το άρθρο 9 του ν. 3511/2006 αντικαθίσταται ως ακολούθως)
                    Άρθρο 9  Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού

1. Οι οργανικές θέσεις, κατά κατηγορία, βαθμό και ειδικότητα, του πυροσβεστικού προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος είναι οι εξής: 

ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ
Α) Γενικών Καθηκόντων:  
                                                                                                  Απαλοιφή του πίνακα που                                                                                                                              περιλάμβανε                                                                                                                                          τους  4.000 Π.Π.Υ                  
Πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης    4000
ΣΥΝΟΛΟ                                                   12.465


και αντικατάσταση με το  Άρθρο 75 που αφορά  πλέον Υπηρεσιακά Θέματα και Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού


Άρθρο 75
Υπηρεσιακά Θέματα και Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού

ΠΡΟΣΟΧΗ





Άρθρο 76
Ανασυγκρότηση Συμβουλίων Π.Σ.
Το άρθρο 7 του ν. 3511/2006 (ΦΕΚ 258Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 7
Σύσταση Συμβουλίων
1. Στο Επιτελείο Πυροσβεστικού Σώματος συνιστώνται και λειτουργούν τα εξής Συμβούλια:
    α. Το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού και
    β. Το Συμβούλιο Διαχείρισης Κρίσεων.
2. Το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού συγκροτείται από:
    α. Τον Αρχηγό Πυροσβεστικού Σώματος, ως Πρόεδρο.
    β. Τον Υπαρχηγό Υποστήριξης Πυροσβεστικού Σώματος.
    γ. Τον Υπαρχηγό Επιχειρήσεων Πυροσβεστικού Σώματος
    δ. Τον Συντονιστή Υποστήριξης. 
    ε. Τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού και       Επικοινωνίας και
   στ. Έναν εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.) και της Ένωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος (Ε.Α.Π.Σ.), ως μέλη.
Στο Συμβούλιο συμμετέχουν, κατά περίπτωση, και Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων του Επιτελείου.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : 
Όταν το 1/3 του Πυροσβεστικού προσωπικού δεν έχει εκπρόσωπο στο Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού,  γίνεται λόγος κοινωνικού  αποκλεισμού αυτού του προσωπικού  που λαμβάνει χώρα μέσα στο Πυροσβεστικό Σώμα.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:                                                                                                                                             Εμείς από ποιόν θα εκπροσωπούμαστε ?


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: :                                                                                   

Να προστεθεί και ένας εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πενταετούς Υποχρέωσης & Συμβασιούχων Πυροσβεστών (Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π), ως μέλος .
Όπως εκπροσωπούνται και οι άλλες δύο Συνδικαλιστικές οργανώσεις του Π.Σ. 
Δεν νοείται το ανώτατο Συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί το 1/3 της οργανικής δύναμης του Σώματος ( Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης & Συμβασιούχους Πυροσβέστες ) να μην έχει εκπρόσωπο στο Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού. 


                                                                   Άρθρο 83                                                                                                     
 Τοποθέτηση Προσωπικού

1. Το πυροσβεστικό και πολιτικό προσωπικό του Επιτελείου τοποθετείται στις Διευθύνσεις και τα Τμήματα αυτού, με διαταγή του Υπαρχηγού Υποστήριξης, ύστερα από έγκριση του Αρχηγού. Για την τοποθέτηση αυτή λαμβάνεται ιδίως υπόψη η επιστημονική κατάρτιση με ανώτατες ή ανώτερες σπουδές συναφείς με το αντικείμενο εργασίας και η προηγούμενη εμπειρία.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:                                                                                                                    
 Αξιοποίηση όλου του Πυροσβεστικού προσωπικού χωρίς διακρίσεις και τοποθέτηση αυτού, ανάλογα με την η επιστημονική κατάρτιση με ανώτατες ή ανώτερες σπουδές συναφείς με το αντικείμενο εργασίας και η προηγούμενη εμπειρία. 


Άρθρο 89
Διάρθρωση - Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ανθρώπινων Πόρων

1. Η Διεύθυνση Ανθρώπινων Πόρων διαρθρώνεται στα ακόλουθα τμήματα:
     α. Τμήμα Αξιωματικών και Πυρονόμων
     β. Τμήμα Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
     γ. Τμήμα Εποχικού και επί Θητεία Προσωπικού 
     δ. Τμήμα Ανάπτυξης Ανθρώπινων Πόρων
     ε. Τμήμα Πολιτικού Προσωπικού
   στ. Τμήμα Συντάξεων και Αποστράτων
     ζ. Τμήμα Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης 
     η. Τμήμα Υγείας και Ασφάλειας 
     θ. Τμήμα Γραμματείας και Αρχείου. 
ΤΜΗΜΑ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ
Στο Τμήμα αυτό ανήκει:
     α. Ο χειρισμός των θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης, όπως τοποθετήσεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων, μετακινήσεων, μετατάξεων των Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών.
     β. Η διαχείριση των θεμάτων πάσης φύσεως αδειών, κρίσεων και επανακρίσεων των Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών, καθώς και αυτών που αφορούν τη βαθμολογική ή μισθολογική προαγωγή ή άλλη υπηρεσιακή τους μεταβολή, καθώς και η συγκέντρωση των εκθέσεων ικανότητάς τους και ο έλεγχος για την πληρότητά τους, σύμφωνα με την ισχύουσα σχετική νομοθεσία και τις εγκυκλίους διαταγές.
    γ. Η κατάρτιση και τήρηση της επετηρίδας καθώς και η κατάρτιση, τήρηση, ενημέρωση και διακίνηση των ατομικών εγγράφων, φακέλων και βιβλιαρίων των Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών.
    δ. Η φροντίδα για την έκδοση των διοικητικών πράξεων που αφορούν προσλήψεις, διορισμούς, μονιμοποιήσεις, προαγωγές, παραιτήσεις, απολύσεις, αποκαταστάσεις και μετατάξεις Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών και ο δειγματοληπτικός έλεγχος των σχετικών δικαιολογητικών.
     ε. Η γραμματειακή υποστήριξη των Συμβουλίων Κρίσεων των Υπαξιωματικών Πυροσβεστών.
     στ. Η παρακολούθηση και ενημέρωση από τη Νομική Υπηρεσία, υποθέσεων που αφορούν ποινικές και αστικές δίκες κατά Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών για αδικήματα που διέπραξαν κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους και η φροντίδα για τη λήψη των κατάλληλων μέτρων.
     ζ. Η ρύθμιση θεμάτων χορήγησης υλικών και ηθικών αμοιβών, καθώς και ειδικών αδειών.
     η. Ο χειρισμός των πειθαρχικών υποθέσεων και η φροντίδα για τη συγκρότηση και λειτουργία των Πειθαρχικών Συμβουλίων.
     θ. Η έκδοση των υπηρεσιακών δελτίων ταυτότητας του πυροσβεστικού προσωπικού και η τήρηση των απαραίτητων βιβλίων και σχετικού Αρχείου.
     ι. Η παρακολούθηση και οι απαραίτητες ενέργειες για τη στρατολογική κατάσταση των Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών.
     ια. Η τήρηση και συνεχής ενημέρωση των απαραίτητων βιβλίων δύναμης, γενικού μητρώου, δύναμης ανά Υπηρεσία, ειδικότητα κ.λπ.
     ιβ. Ο χειρισμός κάθε άλλου διοικητικού θέματος που αφορά την υπηρεσιακή κατάσταση Υπαξιωματικών, Πυροσβεστών και Δοκίμων Πυροσβεστών.
    ιγ. Η παρακολούθηση της αριθμητικής δύναμης του πυροσβεστικού προσωπικού και η μέριμνα για τις διαδικασίες συμπλήρωσης των κενών της οργανικής δύναμης.

ΤΜΗΜΑ ΕΠΟΧΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙ ΘΗΤΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Στο Τμήμα αυτό ανήκει:
      α. Ο χειρισμός των πάσης φύσεως θεμάτων πρόσληψης πυροσβεστικού επί θητεία ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικού, η μέριμνα για την επαναπρόσληψή του σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και η έκδοση των απαραίτητων διοικητικών πράξεων.
      β. Ο χειρισμός των θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης όπως τοποθετήσεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων, μετακινήσεων για τις περιπτώσεις που προβλέπονται και η παρακολούθηση των συμβάσεων εργασίας του εποχικού προσωπικού.
     γ. Η παρακολούθηση των υπηρεσιακών μεταβολών (ασθένειες, αποχή από την εργασία, μισθολογικά κλιμάκια) των πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης και η έγκαιρη καταχώρισή τους στο σύστημα για την έκδοση μισθολογίου.
     δ. Η τήρηση και συνεχής ενημέρωση των απαραίτητων βιβλίων και σχετικού αρχείου.
    ε. Η παρακολούθηση της αριθμητικής δύναμης του πυροσβεστικού επί θητεία ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικού και η μέριμνα για τις διαδικασίες συμπλήρωσης των κενών της υπηρετούσας δύναμης.
    στ. Η παρακολούθηση και ενημέρωση από τη Νομική Υπηρεσία, υποθέσεων που αφορούν ποινικές και αστικές δίκες κατά Πυροσβεστών επί θητεία και εποχικώς απασχολούμενων για αδικήματα που διέπραξαν κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους και η φροντίδα για τη λήψη των κατάλληλων μέτρων.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:                                                                               
Εφόσον το Τμήμα Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών  και το Τμήμα Εποχικού και επί Θητεία Προσωπικού  έχουν κοινά αντικείμενα στο κομμάτι παρακολούθησης των όποιων μεταβολών του προσωπικού και υπάγονται στον ίδιο κανονισμό,  ποιός ο λόγος ύπαρξης δυο τμημάτων από τη στιγμή που γίνεται λόγος για ομογενοποίηση του προσωπικού . Η ομογενοποίηση του Π.Σ δεν επέρχεται με διαχωρισμούς και διαιρέσεις, αλλά με κοινή αντιμετώπιση για την αποφυγή διακρίσεων του προσωπικού.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:                                                                                                                                             Ένα κοινό τμήμα ελέγχου Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών, για Υπαξιωματικούς, Πυροσβέστες, Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης και Συμβασιούχους Πυροσβέστες.           Απαλοιφή των όρων «επί θητεία και εποχικού» και αντικατάσταση αυτών με το «Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης και Συμβασιούχοι Πυροσβέστες» αντίστοιχα.                                                                                                           

ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Στο Τμήμα αυτό ανήκει:
    ζ. Η μέριμνα για κάθε μορφή εκπαίδευσης ή επιμόρφωσης του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας και Λιμενικού Σώματος, των δημοσίων πολιτικών υπαλλήλων, των υπαλλήλων του ΟΤΑ και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, των εργαζομένων σε διάφορους φορείς, Αρχές και επιχειρήσεις, των εθελοντών, επί θητεία και πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης, και Αξιωματικών Πυροσβεστικών Υπηρεσιών άλλων χωρών, σε συναφή με την αποστολή του Πυροσβεστικού Σώματος αντικείμενα.
    η.  Η ρύθμιση κάθε θέματος που έχει σχέση με την επιμόρφωση και επαγγελματική κατάρτιση των Υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος.
    θ. Η ρύθμιση των θεμάτων επιμόρφωσης των στελεχών των Ειδικών Υπηρεσιών του Σώματος. 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:                                                                                                                  

Στην παράγραφο ζ που αναφέρει κάθε μορφή εκπαίδευσης ή επιμόρφωσης του προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας, δημοσίων πολιτικών υπαλλήλων, υπαλλήλων ΟΤΑ, εργαζομένων διαφόρων, Αρχές και επιχειρήσεις, των εθελοντών, επί θητεία και πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης, των Αξιωματικών Πυροσβεστικών Υπηρεσιών άλλων χωρών,  φορέων σε συναφή με την αποστολή του Πυροσβεστικού Σώματος αντικείμενα.                                                            
Εντάσσει στο σύνολο  τους «επί θητεία» Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης  αλλά και τους  «Πυροσβέστες Εποχικής Απασχόλησης» λόγω συνάφειας με την αποστολή του Πυροσβεστικού Σώματος αντικείμενα, απαξιώνοντας και διαχωρίζοντας σε ανεξάρτητη μονάδα τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης  και τους Συμβασιούχους Πυροσβέστες από το Π.Σ αγνοώντας ότι προσληφθήκαμε και υπαγόμαστε  σε αυτό .
H παράγραφο «η» αφορά τους υπαλλήλους του Π.Σ και αναφέρει τη ρύθμιση κάθε θέματος που έχει σχέση με την επιμόρφωση και επαγγελματική κατάρτιση των Υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος.
Στο Άρθρο 74 (οργανικές θέσεις, κατά κατηγορία, βαθμό και ειδικότητα, του πυροσβεστικού προσωπικού του Π.Σ) μας εντάσσει στην κατηγορία Γενικών Καθηκόντων, αλλά στο Άρθρο 89 παράγραφος ζ, αναιρεί τα παραπάνω και δεν μας θεωρεί υπαλλήλους του Π.Σ άλλα άλλου φορέα, ενώ  στην παράγραφο «η» κάνει αναφορά για Υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Σώματος.
Διαπιστώνουμε σύγχυση στα άρθρα και τις παραγράφους για το που ανήκουμε… αλλά απ ότι φαίνεται δεν έχει γίνει κάποιο λάθος, είναι μια ακόμα εσκεμμένη διαφοροποίηση   όσον αφορά την εκπαίδευση του προσωπικού του Π.Σ, χωρίζοντάς το σε επαγγελματίες και μη…. Επιμόρφωση και επαγγελματική κατάρτιση για τους επαγγελματίες και κάθε μορφή εκπαίδευσης και επιμόρφωση για τους μη επαγγελματίες . Άλλο ένα βήμα προς την ομογενοποίηση του τριχοτομημένου προσωπικού !

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:                                                                                                               

Επιμόρφωση εκπαίδευση  και επαγγελματική κατάρτιση όμοια για όλο το Πυροσβεστικό Προσωπικό χωρίς τις όποιες διαφοροποιήσεις.  Εξάλλου όλο το Πυροσβεστικό προσωπικό (Μόνιμο, Πενταετούς Υποχρέωσης και Συμβασιούχοι Πυροσβέστες) του Π.Σ, κατά την άσκηση των καθηκόντων και  την εκτέλεση της αποστολής τους, φέρει στολή εφοδιάζεται με τα αναγκαία μέσα και εξοπλισμό, σε κάθε περίπτωση που καθίσταται αναγκαία η επέμβασή του.                     Κατά την όποια επέμβαση του Πυροσβεστικού προσωπικού οι απαιτήσεις αυτών που έχουν την ανάγκη των υπηρεσιών είναι ίδιες, οπότε και η εκπαίδευση πρέπει να είναι ίδια, ώστε το έργο που θα κληθούμε να φέρουμε σε πέρας να είναι αντάξιο των όποιων απαιτήσεων και προσδοκιών.                                                                                                                               
Απαλοιφή των όρων «επί θητεία και εποχικού» και αντικατάσταση αυτών με το Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης και Συμβασιούχοι Πυροσβέστες αντίστοιχα.


Άρθρο 93
Αρμοδιότητες και λειτουργία των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων

ιβ. Ορίζουν, με απόφαση του Αρχηγού Π.Σ και μετά το πέρας της αντιπυρικής περιόδου, το προσωπικό με καθήκοντα δασοπροστασίας που διατίθεται για την υποβοήθηση και υποστήριξη δράσεων προληπτικής πυροπροστασίας και πολιτικής προστασίας . Με προεδρικό διάταγμα το οποίο εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη καθορίζονται και εξειδικεύονται τα καθήκοντα του παραπάνω διατιθέμενου προσωπικού υπό μορφή ειδικού καθηκοντολογίου . Το εν λόγω προσωπικό κατά την διάρκεια της  αντιπυρικής περιόδου αναλαμβάνει πυροσβεστικά καθήκοντα. 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : 
Γνωστικό μας αντικείμενο ήταν και είναι η  επιτήρηση - φύλαξη δασικών εκτάσεων και η καταστολή δασικών πυρκαγιών. Βάσει αυτών, της προϋπηρεσίας μας και του Ν. 3938/2011,  έγινε η πρόσληψη μας μετά από διαγωνισμό του Π.Σ.                                   
 Έτσι έχουμε  πλήρη καθήκοντα δασοπροστασίας, και «επικουρικά » καθήκοντα στο υπόλοιπο πυροσβεστικό έργο.  Υποκατηγορία λοιπόν οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης στο Πυροσβεστικό Σώμα... Κατηγορία για μια ακόμη φορά με απροσδιόριστα καθήκοντα καθώς ο όρος «ειδικό καθηκοντολόγιο» για πρώτη φορά κάνει την εμφάνισή του.
Το νέο «Ειδικό καθηκοντολόγιο» το οποίο αναφέρετε στο νομοσχέδιο της αναδιάρθρωσης του Π.Σ στο άρθρο 93 ιβ,  περιλαμβάνει εξειδικευμένα καθήκοντα για τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης τα οποία δεν γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, απλά γίνεται μια γενική αναφορά σε δράσεις προληπτικής πυροπροστασίας και πολιτικής προστασίας . Επιπροσθέτως , στο ίδιο άρθρο αναφέρετε ότι μετά το πέρας της αντιπυρικής περιόδου και με απόφαση του Αρχηγού , θα οριστεί προσωπικό με καθήκοντα δασοπροστασίας για την υποβοήθηση και υποστήριξη δράσεων προληπτικής πυροπροστασίας και πολιτικής προστασίας.                                                                                                                                                                       
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:                                                                                                            
 Ο Αρχηγός του Π.Σ θα μας ορίζει 6 μήνες σε πυροσβεστικά καθήκοντα στη δασοπυρόσβεση κατά την διάρκεια της  αντιπυρικής περιόδου, και μετά το πέρας των 6 μηνών σε καθήκοντα προληπτικής πυροπροστασίας και πολιτικής προστασίας, τα οποία θα ορισθούν με προεδρικό διάταγμα που θα εκδοθεί μετά από πρόταση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, καθορίζοντας και εξειδικεύοντας τα καθήκοντα του παραπάνω «διατιθέμενου προσωπικού» υπό μορφή ειδικού καθηκοντολογίου.   Αυτό που για άλλη μια φορά δεν προσδιορίζεται και δεν αποσαφηνίζεται στο ίδιο άρθρο είναι η έκδοση προεδρικού διατάγματος από τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη  που θα καθορίζει και θα εξειδικεύει τα καθήκοντα του «διατιθέμενου προσωπικού» υπό μορφή «ειδικού καθηκοντολογίου» ... Σημειωτέον  χωρίς να  γνωρίζουμε ακόμα και σήμερα ένα βήμα πριν την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή, και κυρίως  μη συμμετέχοντας  στην όλη διαδικασία. Παρατηρήθηκε αποκλεισμός των προτάσεων που καταθέσαμε στη δημόσια διαβούλευση σε κάτι που μας αφορά άμεσα. Συνεπώς υπάρχει επιφύλαξη, δυσπιστία και ανησυχία.                                                                        
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:      
1. Εφόσον το Πυροσβεστικό Σώμα με νόμο υπάγεται στην Γενική Γραμματεία  Πολιτικής Προστασίας, ποιος ο λόγος διάθεσης  μόνο των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης για υποστήριξη δράσεων προληπτικής πυροπροστασίας και πολιτικής προστασίας , και όχι όλου του Πυροσβεστικού προσωπικού ?
2. Πότε αυτά θα ορισθούν, πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου ή μετά, βάση προεδρικού διατάγματος το οποίο εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ?                                                        
Αν η πρόταση του Υπουργού γίνει μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου,  θα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τα καθήκοντα που μας αφορούν ?                                                         
3. Ποιό θα είναι το νέο ειδικό καθηκοντολόγιο, ποιά τα εξειδικευμένα καθήκοντα, που  θα  ισχύουν  μόνο  για  το   προσωπικό  με  καθήκοντα  δασοπροστασίας  δηλαδή τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης ?                                                                                      
 Επιπλέον αρμοδιότητες θα απαιτήσουν εκ νέου εκπαίδευση στο αντικείμενο ?   Αν ναι, ποιοι θα αναλάβουν την εκπαίδευση του προσωπικού, οι Υπηρεσίες στις οποίες υπηρετούμε ή άλλος φορέας που έχει την αρμοδιότητα της πρόληψης ?
4. Στο νέο ειδικό καθηκοντολόγιο γίνεται αναφορά για δράσεις πρόληψης,  για τις                           οποίες αρμόδια είναι τα Δασαρχεία.  Στις δράσεις αυτές, το άμεσα  εμπλεκόμενο προσωπικό θα είναι υπό τις διαταγές του άλλου φορέα ή θα δοθούν επιπλέον αρμοδιότητες στο Π.Σ και θα ηγείται αυτών των δράσεων ?                                                                           
Αν τον  έλεγχο των ανωτέρω δράσεων  τον έχει το Π.Σ, θα ορισθούν αξιωματικοί γενικών καθηκόντων οι οποίοι θα περάσουν ανάλογη εκπαίδευση ?                                                                 
5. Αυτός ο διαχωρισμός καθηκόντων και κατ’ επέκταση των υπαλλήλων του Π.Σ, δεν δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης  του προσωπικού και εργαζομένους πολλών ταχυτήτων,  μέσα στον ίδιο εργασιακό χώρο ? 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:                                                                                                        

 Η πρόσληψη μας είναι στο Πυροσβεστικό Σώμα,  και οι συγκεκριμένες δράσεις  που αφορούν την υποστήριξη   προληπτικής πυροπροστασίας και πολιτικής προστασίας  πρέπει να αφορούν όλο το προσωπικό.  Άλλωστε το Πυροσβεστικό Σώμα είναι ο βραχίονας της Πολιτικής Προστασίας, και  οι προαναφερόμενες δράσεις μπορούν να γίνουν μέσα από αυτό, καθώς διαθέτει το κατάλληλο προσωπικό, κτιριακές εγκαταστάσεις  και τον κατάλληλο μηχανολογικό εξοπλισμό.                                                                                                                                                 Απαλοιφή του  άρθρο 93 ιβ ή αποσαφήνιση  «ειδικού καθηκοντολογίου».                                                                                                                                    
ΑΡΘΡΟ 99
Θέματα Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης

1. Η ένταξη των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης των προηγούμενων εδαφίων στο μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό δύναται να γίνει και πριν από τη συμπλήρωση της πενταετίας υπό τους όρους του παρόντος, εφόσον τούτο επιβάλλεται από τις υπηρεσιακές ανάγκες του Πυροσβεστικού Σώματος και σύμφωνα με το επικαιροποιημένο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 (ν. 4093/2012 Α΄ 222, όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4127/2013 Α΄ 50). Υποβολή αιτήσεων ένταξης κατά τα ανωτέρω είναι δυνατή κατόπιν έκδοσης απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Δημόσιας Τάξης, μετά από σχετική γνώμη του Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού του Πυροσβεστικού Σώματος. 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ :

Τροποποίηση της παρ.8 του άρθρου 15 του Ν.3938/2011  Διεύρυνση περιπτώσεων Μονιμοποίησης  Αντικατάσταση διατάξεων της παρ. 8 του Άρθρου 15  του 3938/2011 .    Συνεπώς προτείνουμε να δοθεί η δυνατότητα μονιμοποίησης σε όσους είναι κάτοχοι τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ,  και σε όσους  θα έχουν αποκτήσει  μέχρι τη λήξη της 5ετιας,  τίτλο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,  των οποίων η πρόσληψη έγινε αφότου είχαν συμπληρώσει το 40ο έτος της ηλικίας  τους , σε συνδυασμό με την υπάρχουσα προϋπηρεσία  και τα εναπομείναντα έτη υπηρεσίας τους στο Π.Σ  θεμελιώνοντας  έτσι συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
2. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 15 του ν. 3938/2011 (Α΄ 61) αντικαθίσταται ως εξής :  « Μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος αυτού, οι Πυροσβέστες  Πενταετούς Υποχρέωσης μετατίθενται και αποσπώνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού Μεταθέσεων που ισχύει για το μόνιμο προσωπικό» . Στην περίπτωση αυτή στα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια Μεταθέσεων συμμετέχουν, αντί των δύο αιρετών εκπροσώπων των πυροσβεστικών υπαλλήλων, δύο αιρετοί εκπρόσωποι των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: :                                                                                                                 

Οι σημερινές προκλήσεις απαιτούν την πλήρη ομογενοποίηση  του πυροσβεστικού προσωπικού, ώστε να αρθούν οι όποιες διαφορές υπάρχουν στο Π.Σ.,  για να μπορούν να εφαρμοστούν  αυτά που ορίζονται από τον Κ.Ε.Υ.Π.Σ για όλο το προσωπικό απαρέγκλιτα χωρίς εξαιρέσεις.    Οι όποιες διαφοροποιήσεις (σε καθήκοντα, ωράρια, μισθολόγιο, ασφαλιστικό, άδειες, μεταθέσεις)  είναι τροχοπέδη στην εφαρμογή κανονισμών που μόνο προβλήματα δημιουργεί στην όποια πρόοδο του Π.Σ. όταν το προσωπικό αυτό κατηγοριοποιείται, λόγω αυτών των διαφοροποιήσεων και της άνισης μεταχείρισής του.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ: :                                                                                                                                        Ποιος ο λόγος έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος αφού οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης μετατίθενται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού Μεταθέσεων που ισχύει για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό, και ενώ όλοι υπαγόμαστε  στον  ΚΕΥΠΣ.   Θέλουμε ή όχι την ομογενοποίηση του Σώματος ?


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: :                                                                                                                                          Ομογενοποίηση του πυροσβεστικού προσωπικού ώστε και οι Πυροσβέστες  Πενταετούς Υποχρέωσης  να μετατίθενται και να αποσπώνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού Μεταθέσεων που ισχύει για το μόνιμο προσωπικό. 

3. Η διάταξη της παρ.9 του άρθρου 15 του ν. 3938/2011 (Α΄ 63) αντικαθίσταται ως εξής : 

       9.   α)  Οι Πυροσβέστες  Πενταετούς Υποχρέωσης ασκούν κυρίως καθήκοντα δασοπυρόσβεσης, δασοπροστασίας και πυρασφάλειας.                                                                 Επίσης, δύνανται επικουρικά και στην άσκηση των λοιπών καθηκόντων του πυροσβεστικού προσωπικού, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες.              Κατ εξαίρεση, όταν συντρέχουν ειδικοί και έκτακτοι υπηρεσιακοί λόγοι που δυσχεραίνουν ουσιωδώς την άσκηση του επιχειρησιακού έργου και την αποτελεσματικότητα του πυροσβεστικού μηχανισμού, επιτρέπεται, μόνο για την αντιμετώπιση αυτών, να διατίθενται και σε κύριες πυροσβεστικές δράσεις. Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους φέρουν στολή και κατάλληλο εξοπλισμό . Το ύφασμα της στολής και τα λοιπά είδη ιματισμού και  υπόδησης χορηγούνται από το δημόσιο. Με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη καθορίζονται, ο τύπος, το χρώμα και η σύνθεση της στολής, καθώς και τα αναγκαία ατομικά εφόδια που χορηγούνται στους Πυροσβέστες  Πενταετούς Υποχρέωσης για την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Για το χρόνο εργασίας και τις άδειες των Πυροσβεστών  Πενταετούς Υποχρέωσης εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις που ισχύουν για τους Πυροσβέστες».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ :    
Ενώ τα καθήκοντα των Πυροσβεστών  Πενταετούς Υποχρέωσης στο κομμάτι που αφορούν την δασοπυρόσβεση είναι πλήρες,  σε αυτά που αφορούν τις υπόλοιπες πυροσβεστικές δράσεις υπάρχει ο όρος « επικουρούν »,  ο οποίος  περιορίζει  αυτά σε βοηθητικά και όχι πλήρη, ενώ έχουμε εκπαιδευτεί  κατά τη διάρκεια της σχολής από την  οποία και αποφοιτήσαμε, ενώ  έχουμε προμηθευτεί τον κατάλληλο εξοπλισμό για να επεμβαίνουμε σε αυτά,  ενώ έχουμε χρόνια εμπειρία, βάσει της οποίας  προσληφθήκαμε, οι υπηρεσίες δεν μπορούν  να αξιοποιήσουν το υπάρχον προσωπικό βάσει των πραγματικών και ουσιαστικών αναγκών τους.                        
Αλλά και πάλι βάσει του προαναφερομένου  καθηκοντολογίου  που βάζει περιορισμούς, αποτρέπει  με κάθε τρόπο τις όποιες προσπάθειες καταβάλλονται από  πλευράς μας, ώστε να επιτευχθεί η πολυσυζητημένη ομοιογένεια, που εδώ και καιρό υποτίθεται ότι αγωνίζεστε να επιτύχετε. Δηλαδή κατά το κοινώς λεγόμενο  αναγνωρίζουμε ότι  είσαστε εκπαιδευμένοι και εξοπλισμένοι για κύρια πυροσβεστική δράση αλλά θα επιβείτε όταν ο κύριος πυροσβεστικός μηχανισμός δεν δύναται.     Επειδή αδυνατούμε να πιστέψουμε ότι δεν αναγνωρίζουν ή δεν θέλουν να μας «κουράζουν»  άνευ σοβαρής αιτίας,  περιμένουμε να απαλειφθεί το ανωτέρω άρθρο το οποίο αποτελεί και μομφή κατά των μονίμων συναδέλφων.   Απορίας άξιο είναι ότι κανείς συνδικαλιστικός  φορέας των μονίμων  δεν αντέδρασε μέχρι τώρα  για αυτόν τον υποβιβασμό της προσφοράς τους.                                               
Λίγο έως πολύ ήταν γνωστές οι πραγματικές σας θέσεις και όχι αυτές που αφήνατε να διαρρεύσουν προς τα έξω περί συνοχής, συναδελφικότητας και ομογενοποίησης του προσωπικού. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:                                                                                                                           Αποτέλεσμα της τροποποίησης της παρ. 9 του άρθρου 15 του Ν. 3938 θα είναι πάλι μειωμένα καθήκοντα και όχι πλήρη όπως και πριν και επιπλέον καθήκοντα όπως αναφέρετε χαρακτηριστικά ...  «μόνο κατ εξαίρεση, όταν συντρέχουν ειδικοί και έκτακτοι υπηρεσιακοί λόγοι που δυσχεραίνουν ουσιωδώς την άσκηση του επιχειρησιακού έργου και την αποτελεσματικότητα του πυροσβεστικού μηχανισμού, επιτρέπεται, μόνο για την αντιμετώπιση αυτών, να διατίθενται και σε κύριες πυροσβεστικές δράσεις».  Έτσι το αποτέλεσμα πάλι ίδιο, αντί να ενισχύσετε τα καθήκοντά μας τα αποδυναμώνετε και μόνο αν προκύψουν έκτακτες ανάγκες  θα μας"χρησιμοποιήσετε".                                                                                                              

 "Προστέθηκε και το Άρθρο 99 για τους Π.Π.Υ. το οποίο τροποποιεί τον Ν.3938/11, παρ. 10, Άρθρο 15 και προσθέτει και τις αποσπάσεις. Διαπιστώνουμε  ότι οι δηλώσεις του κ. Δένδια  στο Κοινοβούλιο περί μεσοπρόθεσμης επίλυσης του τριχοτομημένου προσωπικού του Π.Σ.   όπως ανέφερε  (δεν είναι σωστό για μια Ευρωπαϊκή Χώρα), αποδεικνύονται προσχηματικές. Το μόνο που διαφαίνεται είναι ότι οι δημιουργοί αυτού του νομοσχεδίου καλλιεργούν ακριβώς το αντίθετο από αυτά που ο Υπουργός δήλωνε, οπότε όσον αφορά την ομογενοποιήση τα λόγια απέχουν πράξεων.                                                                                                                               
Οι σημερινές προκλήσεις απαιτούν την πλήρη εξομοίωση του καθηκοντολογίου και στα  χαρτιά, διότι στην πράξη αυτό έχει προ πολλού τελεσθεί στα μάτια του κόσμου που υπηρετούμε, εν αγνοία όλων αυτών που σκέπτονται για τη συγγραφή του πολυνομοσχεδίου.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ :    

1. Σε ομιλία του  στη Βουλή ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη  ανέφερε ότι «πρέπει μεσοπρόθεσμα όλες οι πτέρυγες να συμφωνήσουμε, να δούμε πώς αυτό το θέμα της μη ομοιογενοποίησης του προσωπικού θα πρέπει να το λύσουμε. 
Το να έχουμε τρεις κατηγορίες προσωπικού στο Πυροσβεστικό Σώμα δεν είναι σωστό για μια ευρωπαϊκή χώρα».  Αυτή η πολυσυζητημένη ομοιογενοποίηση με εξαιρέσεις  του τύπου  «όταν συντρέχουν ειδικοί και έκτακτοι υπηρεσιακοί λόγοι» θα εφαρμοσθεί ?   
Τελικά ποιος και με ποιά κριτήρια θα αποφασίζει πότε οι Πυροσβέστες  Πενταετούς Υποχρέωσης  θα  διατίθενται  σε κύρια  πυροσβεστικά καθήκοντα ?.... Όταν στην πλειονότητα των περιπτώσεων πρέπει η εμπλοκή  μας   να είναι ακαριαία.
2. Οι Υπηρεσίες του Σώματος που επανδρώνουμε λόγω της φύσης της εργασίας μας  λειτουργούν  365  ημέρες το χρόνο σε 24ωρη βάση για την άμεση αντιμετώπιση του οποιουδήποτε συμβάντος  προκύψει, εμείς θα παρέχουμε τις υπηρεσίες μας  μόνο όταν συντρέχουν ειδικοί και έκτακτοι υπηρεσιακοί λόγοι εκ των υστέρων, και πως αυτοί  θα καθορίζονται ?                                                                            
3. Ποιοι είναι αυτοί οι «ειδικοί και έκτακτοι υπηρεσιακοί λόγοι που δυσχεραίνουν ουσιωδώς την άσκηση του επιχειρησιακού έργου και την αποτελεσματικότητα του πυροσβεστικού μηχανισμού» ?   Ακόμα και η μη ύπαρξη μόνιμου προσωπικού στη βάρδια μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ειδικός λόγος ?                                                                       
Ποιές είναι αυτές οι κύριες πυροσβεστικές δράσεις ?                                            
Υπάρχουν και μη κύριες πυροσβεστικές δράσεις ?
4. Στην ίδια παράγραφο, αναφέρετε για το χρόνο εργασίας  και τις άδειες των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο προσωπικό....  Τι ακριβώς εννοείται με τη λέξη "ανάλογα" που χρησιμοποιείται κατά κόρον στην όποια τροποποίηση παραγράφων που μας αφορούν ?                                                                               Τι είναι αυτό που προσπαθείτε να επιτύχετε αφήνοντας "παραθυράκια" ανοιχτά για την εφαρμογή του ?

 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:                                                                                                                                       
Τα καθήκοντα των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης πρέπει να είναι πλήρες και όχι κατά περίπτωση  όταν συντρέχουν ειδικοί και έκτακτοι υπηρεσιακοί λόγοι ή δεν αρκεί το υπόλοιπο προσωπικό, τότε και  μόνο τότε, κατ’ εξαίρεση  να επιτρέπετε η διάθεση του εν λόγο προσωπικού σε κύριες πυροσβεστικές δράσεις  για την αντιμετώπιση αυτών.    Οι υπηρεσίες πρέπει να  αξιοποιήσουν όλο το πυροσβεστικό προσωπικό βάσει των πραγματικών και ουσιαστικών αναγκών που συνέχεια αυξάνονται,  ώστε να γινόμαστε περισσότερο αποτελεσματικοί προς όφελος του τόπου μας,  και όχι να υπάρχει διαχωρισμός του προσωπικού, που μόνο προβλήματα δημιουργεί στην άσκηση των καθηκόντων του πυροσβεστικού έργου.                                             
Συνεπώς προτείνουμε πλήρη εξομοίωση καθηκόντων, αμειβόμενη εργασία και υπερεργασία για την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών του Πυροσβεστικού  Σώματος αλλά και τη διαβίωση του προσωπικού και απαλοιφή της λέξης «ανάλογα» όπου αυτή αναφέρετε και αντικατάσταση αυτής με τη  λέξη «ίδια ή όμοια». 
 β)   Ειδικά για την αντιμετώπιση έκτακτων και εξαιρετικών επιχειρησιακών αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος εφαρμόζονται ανάλογα και για τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 15, των παρ.  4 και 5 του άρθρου 23 καθώς και των παρ. 3, 4 και 5 του άρθρου 24 του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99). Για τον επιπλέον του προβλεπόμενου χρόνο απασχόλησης που αντιστοιχεί στην αντιμετώπιση των παραπάνω καταστάσεων χορηγείται στους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης ανάλογος  χρόνος ανάπαυσης». 

ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
ΠΔ 210/1992 Κ.Ε.Υ.Π.Σ.   Άρθρα (15 παρ. 3) – (23 παρ. 4 ,5 ) - (24 παρ. 3) 

Η επιφυλακή προβλέπεται ως μέτρο αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών από το άρθρο 24 του Π.Δ. 210/92 και κωδικοποιείται ο τρόπος εφαρμογής της με τα τρία στάδια από την ερμηνευτική διαταγή του Α.Π.Σ. την υπ. αρίθμ. 20185 Φ. 105.9 4/6/1999 με ΘΕΜΑ: «Επιφυλακή πυροσβεστικού προσωπικού και ρύθμιση συναφών θεμάτων» προκειμένου να υπάρχει κάποιος ορθολογισμός στην χρήση των επιφυλακών.
Τα στάδια ετοιμότητας που προκύπτουν από τον χάρτη επικινδυνότητας με τις πέντε κατηγορίες δεν προκαλούν επιφυλακή.
Άρθρο 15  (Άρθρο 14 Π.∆. 8/1991)      Καθήκοντα ∆ιοικητή Περιφερειακής  ∆ιοίκησης              
 3.     Σε περίπτωση µεγάλης πυρκαγιάς ή θεοµηνίας ή άλλου σοβαρού συµβάντος στα όρια της Περιφερειακής ∆ιοίκησης, µεταβαίνει επιτόπου και αναλαµβάνει προσωπικά τη διεύθυνση του πυροσβεστικού έργου και το συντονισµό των πυροσβεστικών δυνάµεων, καλεί ενισχύσεις, θέτει τη δύναµη των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών της δικαιοδοσίας του σε επιφυλακή, αν χρειασθεί και γενικά παίρνει κάθε απαραίτητο µέτρο για τη γρήγορη και αποτελεσµατική αντιµετώπιση της κατάστασης.
Άρθρο 23 (Άρθρο 21 Π.∆. 8/1991) Ανάληψη καθηκόντων φυλακής                                               4.      Για την αντιµετώπιση διαφόρων έκτακτων συµβάντων, όπως πυρκαγιών, πληµµυρών, σεισµών ή άλλων γεγονότων µπορεί ο ∆ιοικητής να επιβάλλει µε διαταγή του πρόθεση εργασία στους υπαλλήλους πέρα από την υποχρεωτική. 
5.      Όταν για την εκτέλεση υπηρεσίας, εξαιρουµένων των περιπτώσεων της προηγούµενης παραγράφου, που λόγω της φύσης της και των ειδικών συνθηκών επιβάλλεται να συνεχισθεί και µετά τη λήξη του κανονικού χρόνου εργασίας του υπαλλήλου, αυτός συνεχίζει την υπηρεσία του, δικαιούται µετά το τέλος αυτής, ανάλογο πρόσθετο χρόνο ανάπαυσης. 
Άρθρο 24  (Άρθρο 22 Π.∆. 8/1991)  Τακτικές και έκτακτες προσκλήσεις – επιφυλακές 
3.     Μπορεί ο ∆ιοικητής της Υπηρεσίας να θέτει σε επιφυλακή τη δύναµη των ανδρών του για την αντιµετώπιση έκτακτων αναγκών που µπορούν να δηµιουργηθούν από συµβάντα για τα οποία έχει αρµοδιότητα επέµβασης το Πυροσβεστικό Σώµα, και σε κάθε άλλη περίπτωση µόνο µετά από ∆ιαταγή του Αρχηγού ή Υπαρχηγού για όλες τις Υπηρεσίες του Σώµατος και του Περιφερειακού ∆ιοικητή για τους υπαλλήλους των Υπηρεσιών της γεωγραφικής του δικαιοδοσίας. 
4.     Η θέση των υπαλλήλων σε κατάσταση επιφυλακής, µε τους όρους και περιορισµούς της προηγούµενης παραγράφου µπορεί να είναι γενική ή µερική. Μπορεί ο ∆ιοικητής την επιφυλακή να την καθορίσει και ως υποχρεωτική παραµονή των υπαλλήλων στο σπίτι τους. 
Η επιφυλακή λήγει από τον διατάζοντα όταν εκλείψουν οι λόγοι πρόσκλησής της. 
5.   Οι υπάλληλοι που καλούνται σε προσκλητήριο ή επιφυλακή φέρον µαζί τους τη στολή υπηρεσίας και την πυροσβεστική εξάρτηση, εκτός αν υπάρχει διαφορετική ειδική διαταγή. 


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ :
Δεν ξεκαθαρίζεται εάν διαχωριζόμαστε από το μόνιμο προσωπικό.
Στο Άρθρο 99, 2α & 2β ορίζονται καθήκοντα μόνο σε έκτακτες ανάγκες και όποτε κριθεί αναγκαίο από  τον  εκάστοτε Διοικητή. Αναφορά στην απλήρωτη υπερεργασία!                               Έχουμε δηλαδή σε τρείς περιπτώσεις: επιφυλακής, ολόκληρης βάρδιας και εργασίας πέραν του ωραρίου είτε σε συμβάν είτε όχι. Και αντί να αμειφθούμε την υπερεργασία αυτή, θα μας χορηγείται αντίστοιχος χρόνος ανάπαυσης !     
                                                                                                 
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ : 
Όσον αφορά την υπερεργασία .…. πάλι διαφοροποίηση για τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης από το υπόλοιπο προσωπικό?                                          
Για το παραπάνω προσωπικό θα υπάρχουν αντίστοιχες ώρες ανάπαυσης, αντί χρηματικής αποζημίωσης της εργασίας τους  …..  Μήπως η ανάπαυση είναι το νέο μέσο συναλλαγών μας, με το οποίο θα εξυπηρετούμε τις ανάγκες μας ?                                                                                                                                                            
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:                                                                                                                                       Έχουμε δηλαδή σε τρείς περιπτώσεις επιφυλακής, ολόκληρης βάρδιας και εργασίας πέραν του ωραρίου είτε σε συμβάν είτε όχι, και αντί να αμειφθούμε για την υπερεργασία μας  αυτή, θα μας χορηγείται αντίστοιχος χρόνος ανάπαυσης,                                                                                           Συνεπώς προτείνουμε  την ίση μεταχείριση όλου του Πυροσβεστικού προσωπικού.